وزیر اقتصاد تاکید کرد: در طرح هوشمند سازی یارانه نان سنتی، افزایشی در نرخ نان نخواهیم داشت.

به گزارش مرور نیوز، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با اشاره به سفر چند روز قبل خود به شهر مقدس قم، مراجعات و طرح ابهامات مردم درباره موضوعات اقتصادی اخیر کشور را بسیار زیاد توصیف و تصریح کرد: از جمله مواردی که بسیار پرتکرار از سوی مردم مطرح می‌شد این ابهام بود که چرا سیاستی توسط یک دستگاهی در هفته گذشته انجام شده و روی قیمت کالاهایی تأثیر گذاشته، اما در این زمینه قبل اقدام با مردم صحبت نشده و اطلاع رسانی صورت نگرفته است.

وی افزود به نظرم این مباحث نقدهای جدی، درست و واردی است که باید حتماً در نظام اطلاع رسانی دستگاه‌های اجرایی دولتی حل و فصل شود.

خاندوزی اشاره کرد: در موضوعی هوشمند سازی یارانه نان سنتی که برعهده وزارت اقتصاد است ما بیش از ۵ ماه است که با بانک مرکزی و وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و صمت مشغول کار هستیم و تلاش کردیم زیرساخت و سامانه جدیدی ایجاد کنیم که امکان بدهد ما به شکل برخط نظارت کنیم.

وی نتیجه این نظارت را دو خروجی دانست و گفت: با این فرآیند اولاً از نانوایی‌ها قاچاق آرد صورت نمی‌گیرد و ثانیاً به ازای نان‌هایی که پخته می‌شود و به مردم تحویل می‌گردد، یارانه به نانوا تعلق خواهد گرفت.

وزیر اقتصاد تاکید کرد: در طرح هوشمند سازی یارانه نان سنتی، افزایشی در نرخ نان نخواهیم داشت.

وی افزود: صدا و سیما هم از بعد عید فطر برنامه‌هایی را برای آگاهی بخشی به مردم در این زمینه آغاز کرده است که امیدواریم شاهد به ثمر نشستن یکی از اقدامات درخشان دولت در زمینه هوشمند سازی یارانه‌ها در ماه‌های آینده باشیم.