بانک ملی ایران در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که از فردا در تهران آغاز می شود، حضوری فعال خواهد داشت و به معرفی آخرین اقدامات، دستاوردها و فعالیت‌های خود در این حوزه ها خواهد پرداخت، اما علت حضور بانک در این نمایشگاه چیست؟

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی یکی از مهم ترین رویدادهای داخلی برای شرکت ها و مهندسان فعال در حوزه ‌های مختلف بالادستی و پایین دستی صنعت نفت است که با هدف معرفی دستاوردهای صنعت نفت و گردهم آوردن صنعتگران فعال در این حوزه از سراسر جهان، امکان سرمایه‌گذاری و عقد قراردادهای مختلف را در یک فضای مشترک فراهم می‌کند.  ‎بانک ملی ایران از دیرباز در این حوزه ها حضوری جدی داشته و نه تنها پتروشیمی ها و شرکت های فعال در زمینه پالایش محصولات نفتی مشتریان قدیمی این بانک هستند، بلکه تامین مالی طرح های توسعه ای بسیاری از این پروژه ها نیز توسط بانک ملی ایران انجام شده است.

‎امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی

به تازگی مدیر عامل بانک ملی ایران و مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در راستای نگاه ویژه بانک به حوزه انرژی، تفاهمنامه ای را مبنی بر تامین مالی طرح احداث مخزنگاه شهید نادر مهدوی در حضور وزیر نفت امضا کردند.

‎دکتر محمد رضا فرزین در مراسم امضای این تفاهمنامه تاکید داشت که بانک ملی ایران این آمادگی را دارد که به هاب جذب سرمایه گذار خارجی برای بخش های مختلف اقتصادی از جمله بخش انرژی کشور تبدیل شود.

‎وی با اشاره به تامین مالی 90 میلیون یورویی بانک ملی ایران در طرح ذخیره سازی فرآورده های نفتی شهید نادر مهدوی، ضمن اشاره به این موضوع که بانک ملی و مجموعه وزارت نفت و شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی دارای اهداف مشترکی برای رشد و توسعه بخش انرژی کشور هستند گفته بود: بانک ملی ایران آماده همکاری های گسترده برای تامین مالی برای بخش های مختلف انرژی به ویژه بخش نفت به صورت ارزی و ریالی است.

سفر مدیرعامل بانک به قطب انرژی کشور

علاوه بر این تفاهم نامه، مدیرعامل بانک ملی ایران از ابتدای حضورش در بانک ملی ایران برنامه سفرهای استانی خود را با اولویت توجه به حوزه انرژی کشور در دستور کار قرار داد. به نحوی که در اواخر سال گذشته برای بررسی ظرفیت های موجود در صنایع نفت و گاز و توسعه همکاری های دوجانبه، با سفر به منطقه عسلویه، ضمن بازدید از پروژه های در حال اجرا، با چند تن از مدیران عامل پتروشیمی های بزرگ کشور دیدار و گفت و گو کرد.

‎فرزین در جریان این دیدار در سخنانی خطاب به مدیرعامل و مدیران شرکت پلیمر آریا ساسول، با تاکید بر این که بانک ملی ایران آمادگی لازم برای حمایت از طرح های توسعه ای این شرکت را دارد، گفت: این بانک با شبکه ای حرفه ای و توانمند، می تواند در حوزه ارزی و ریالی، همه نیازهای بخش انرژی را تامین کند.

‎مدیرعامل بانک ملی ایران در ادامه این سفر و در جریان بازدید از شرکت پتروشیمی نوری گفت: عسلویه از ظرفیت بسیار زیادی به منظور اجرای طرح های توسعه ای و صادراتی برخوردار است و بانک ملی ایران پشتیبان آنها خواهد بود.

‎دکتر فرزین در دیدار با مدیرعامل شرکت پتروشیمی پارس نیز با اشاره به این که کمک به توسعه زیرساخت های انرژی کشور، جز وظایف ذاتی این بانک است، اظهار کرد: قوی ترین زیرساخت های ارزی و ریالی در اختیار بانک ملی ایران است و شرکت ها به ویژه صنایع پتروشیمی می توانند با خیال آسوده از خدمات این بانک استفاده کنند.

‎وی در دیدار با مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی در عسلویه نیز با تاکید بر این که منابع لازم برای سرمایه گذاری در همه صنایع به ویژه صنایع مرتبط با انرژی باید فراهم شود، اظهار کرد: بانک ملی ایران به عنوان یک بانک جامع، آمادگی دارد تا توسعه حوزه انرژی کشور را حمایت کند.

‎فرزین ارائه خدمات بانکی در قالب بانکداری شرکتی را مرتبط با صنایع بزرگی مانند نفت و گاز دانست و خاطرنشان کرد: خدمات دهی بانک در قالب بانکداری شرکتی، با سرعت و کیفیت مطلوب شرکت های به ویژه صنایع بزرگ عملیاتی می شود.

‎وی همچنین پیوند مجتمع گاز پارس جنوبی و بانک ملی ایران به عنوان دو مجموعه بزرگ و ملی را مبارک دانسته و گفته بود: شبکه خارج از کشور بانک ملی ایران نیز از توان مناسبی برای توسعه فعالیت های ارزی مجتمع گاز پارس جنوبی برخوردار است.

بانک ملی ایران،  با هدف تعامل با فعالان عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از روز جمعه 23 اردیبهشت ماه سال جاری به مدت ۴ روز از ساعت 9 صبح الی 4 عصر در محل دائمی نمایشگاه ‌های بین‌المللی تهران، سالن 38 غرفه 2006، پذیرای بازدید کنندگان خواهد بود.

‎این نمایشگاه با شعار نفت دانش بنیان؛ تولید ایرانی، صادرات جهانی روزجمعه با شرکت بیش از ۷۰۰ شرکت داخلی و بین المللی و با حضور وزیر نفت گشایش می یابد.