وزیر راه و شهرسازی گفت: سرعت بخشی به اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در اولویت باشد و در این راستا عملکرد آذربایجان غربی با تامین اراضی مورد نیاز در سطح کشور کم‌نظیر است.

به گزارش مرور نیوز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی اظهار کرد: پیش‌بینی و تأمین اراضی در آذربایجان غربی کار خوبی بوده که نسبت به سایر استان‌ها کم‌نظیر است.

وی گفت: اراضی دولتی مورد نیاز در سطح استان شناسایی و برای تسهیل اجرای طرح نهضت ملی مسکن آماده شده است.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اراضی شناسایی شده دستگاه‌های اجرایی برای ساخت و ساز در اختیار راه و شهرسازی و متقاضیان نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

قاسمی با بیان اینکه سرعت بخشی به اجرای طرح های نهضت ملی مسکن در اولویت باشد، افزود: متقاضیان باید بعد از دریافت زمین در بازه زمانی دو ماهه ساخت و ساز مسکن را انجام دهند و اگر بعد از این مدت روند کار شروع نشود، باید هزینه اراضی را پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: مولد‌سازی اراضی باید در اولویت باشد و این روند باعث می‌شود تا هزینه این امر به استان بازگردد.

بزرگراه ارومیه - سرو تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود

سید محسن حمزه لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: پروژه‌های راهسازی یکی از مسائل مهم و مورد توجه استان است و پیش‌بینی تخصیص اعتبارات مالی برای تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور انجام گرفته است.

وی بیان کرد: بزرگراه ارومیه - سرو به طول ۵١ کیلومتر تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود تا روند تردد در این محور سهولت یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: در حوزه مسکن نیز سهم استان ساخت ١٨٠ هزار واحد در طول مدت چهار سال بوده و تاکنون اراضی ساخت ٢٣۵ هزار واحد مسکونی به میزان ٢۴ هزار هکتار تأمین شده است.

حمزه لو ادامه داد: متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان غربی بیش از ١۶٠ هزار واحد بوده که ٩٩ هزار خانوار واجد شرایط هستند.