مدیر تعمیرگاه مرکزی شرکت فولاد مبارکه، پشتیبانی از بخش تولید، نوسازی تجهیزات و انجام تعمیرات خطوط تولید را جزو مأموریت‌های ذاتی تعمیرگاه مرکزی شرکت فولاد مبارکه دانست.

به گزارش مرور نیوز، محمود صداقت‌نسب مدیر تعمیرگاه مرکزی شرکت فولاد مبارکه اظهار کرد: وظیفه اصلی تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه، پشتیبانی اثربخش از خطوط تولید، از طریق تعمیر و ساخت تجهیزات موردنیاز آن‌هاست.

وی با بیان اینکه حدود 620 نفر از کارکنان فولاد مبارکه در واحد تعمیرگاه مرکزی این شرکت مشغول به کار هستند، افزود: حدود 500 نفر از نیروهای رسمی و حدود 120 نفر از نیروهای پیمانکار این ترکیب را تشکیل می‌دهند. فولاد مبارکه بالغ‌بر 60 قرارداد برای تعمیر و بازسازی منعقد کرده و به همین خاطر تعداد زیادی از پیمانکاران این شرکت از اقصی نقاط کشور کمک می‌کنند تا تعمیری کیفی و اقتصادی در حداقل زمان ممکن انجام شود.

انجام بیش از 41 هزار و 500 درخواست تعمیراتی در سال 1400

مدیر تعمیرگاه مرکزی شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال 1400 حدود 41 هزار درخواست کار به تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه ارسال شد که هرکدام یک پروژه کاری به حساب می‌آمدند. این پروژه با ثبت درخواست شروع می‌گردد و طی فرایند تعمیرات با راه‌اندازی، تست و انجام فرایند تحویل به اتمام می‌رسد. گفتنی است بیش از 41 هزار و 500 درخواست در سال 1400 به نتیجه رسید.

وی اذعان داشت: امیدواریم با شرایطی که در سال 1401 پیش روی داریم، بتوانیم حجم بیشتری از کارهای باقی‌مانده را انجام دهیم و برای مأموریت‌های جدید آماده شویم. محدودیت‌های انرژی باعث شده درخواست‌ها به‌صورت یکنواخت ترتیب اثر داده نشوند و به‌جای آن، توقف‌هایی به‌صورت فشرده برای تعمیرات و بازسازی قطعات و دیگر اهداف انجام گیرد.

پشتیبانی از بخش تولید با جایگزینی سریع قطعات

صداقت‌نسب تصریح کرد: علاوه بر این، در زمان آماده‌به‌کاری خطوط تولید و ثبت رکوردها نیز پاسخ‌گویی سریع و به‌موقع یکی از مأموریت‌های تعمیرگاه مرکزی است که باید قطعات را برای جایگزینی سریع و تعمیرات مهم آماده کرد که این کار با برنامه‌ریزی و استفاده از کارگاه‌های داخلی فولاد مبارکه و بعضا با استفاده از کمک پیمانکاران بیرون از فولاد مبارکه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال 1401 حدود 5 هزار و 700 درخواست از نواحی مختلف فولاد مبارکه به واحد تعمیرگاه مرکزی ارسال شده، اذعان داشت: تحقق عملکرد 118 درصدی در پاسخ به این درخواست‌ها نشان از عزم جدی واحد تعمیرگاه مرکزی برای نیل به اهداف شرکت دارد. با توجه به فرارسیدن تیرماه و بروز توقفات احتمالی، امیدوارم بتوانیم بخشی از درخواست‌ها را پیش از موعد نتیجه برسانیم تا تمرکز بیشتری بر اهداف خود داشته باشیم.

نوسازی تجهیزات و انجام تعمیرات خطوط تولید را جزو مأموریت‌های ذاتی خود می‌دانیم

مدیر تعمیرگاه مرکزی شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: چند دهه از عمر کاری فولاد مبارکه می‌گذرد و برخی تجهیزات فرسوده شده‌اند، اما نظام‌های تعمیرات و نگهداری موجود در شرکت دائما آماده‌به‌کاری خطوط را حفظ می‌کنند. تجهیزات و قطعات بعضا فرسوده‌اند و باید در فرایند بازسازی باشند و این کار به عهده ماست. تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه نوسازی تجهیزات و ترمیم و تعمیرات خطوط تولید را جزو مأموریت‌های ذاتی خود می‌داند.

صداقت‌نسب بیان کرد: در سیستم رسیدگی به شکایت مشتریان کارشناسان مربوطه مشکلات نواحی تولیدی شرکت فولاد مبارکه را بررسی کرده و مطالب را منعکس می‌کنند تا از تکرار عیوب احتمالی، کیفی و اقتصادی جلوگیری شود. مشکلات احتمالی توسط دفتر فنی تعمیرات دائما رصد می‌شود تا مشکلی در این زمینه‌ها نداشته باشیم. امسال با توجه به حجم کار انجام‌شده، ضریب کیفیت تعمیرگاه مرکزی تثبیت شده و علی‌رغم شدت کاری موجود حتی بیش از سال گذشته شده است.

حرکت بی‌وقفه تولید مرهون تلاش‌های کارکنان واحد تعمیرگاه مرکزی است

وی ابراز داشت: تعمیرگاه مرکزی تلاش می‌کند تولید در خطوط تولید شرکت بی‌وقفه‌ ادامه یابد؛ چراکه تجهیزاتی که تعمیر می‌شوند طبیعتا قبلا در خطوط تولید مشغول کار بوده‌اند و از این جهت در تولید خلل ایجاد می‌شود. نظام نگهداری و تعمیرات فولاد مبارکه به‌گونه‌ای طراحی شده که برای تجهیزات کلیدی، قطعات در گردش دارد و تأمین آن از انبارها انجام می‌شود؛ بنابراین قطعه تعمیری برای عملیات تعمیرات به تعمیرگاه مرکزی ارسال می‌شود تا بعد از تعمیر، به‌سرعت به انبار برگردد.

مدیر تعمیرگاه مرکزی فولاد مبارکه تصریح کرد: همکاران ما در تعمیرگاه مرکزی پروژه‌های زیادی انجام داده‌اند، ازجمله تعمیرات ماشین 4 ریخته‌گری، توقف‌های گندله‌سازی، تعمیرات پمپ‌های فولادسازی، ریخته‌گری و احیا و اقداماتی که در تعمیرگاه مرکزی در جهت بومی‌سازی، بهبود ایمنی و ... انجام شده است و به همین خاطر از این دوستان تشکر می‌کنم.