ظهر امروز نتایج قرعه کشی نخستین دوره فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو مشخص شد.

به گزارش مرور نیوز، نخستین دوره فروش خودرو از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با هدف شفاف‌سازی فرآیند تخصیص خودرو به متقاضیان، تحت نظارت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان روز 9 خرداد 1401 قرعه کشی شد و مشتریان نهایی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در مراسمی با حضور نهادهای نظارتی، مشخص شدند.

 اسامی اولین دوره قرعه کشی خودرو امروز چهارشنبه اعلام شد و متقاضیان می‌ توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی sale.iranecar.com از نتایج مطلع شوند. البته با توجه به حجم زیاد ورود کاربران، سامانه کند پیش می‌رود.

مجموع ظرفیت در نظر گرفته شده در خودروهای عرضه شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره 176 هزار و 911 خودرو بود که در قالب  115 طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق‌العاده، پیش‌فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) عرضه شد.

همچنین چهار میلیون و 157 هزار و سیصد و پنجاه و دو نفر متقاضی خرید خودرو ثبت‌نام کردند که از این تعداد سه میلیون و 878 هزار و سیصد و یک نفر در طرح عادی و 297 هزار و 51 نفر نیز در طرح حمایت از خانواده و جوانی ثبت‌نام کردند و پیش‌ بینی شده است که شانس برنده شدن افراد عادی یک به 44 باشد.