معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به گرانی کره اشاره کرد و گفت: سازمان حمایت قبل از گران شدن این کالا این موضوع را متذکر شده بود که با توجه به بهای تمام شده و نرخ تعرفه با معضل گرانی کره مواجه شدیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی مرور نیوز، سید داوود موسوی درباره گرانی کره در هفتههای گذشته اشاره کرد و گفت: چند صنایع لبنی تخلف داشتند و قیمت های درج شده بر محصولات خود را بدون هماهنگی با سازمانهای مربوطه افزایش دادهاند و در این ارتباط، سازمان حمایت با همکاری سازمان تعزیرات حکومتی وارد شد تا قیمتها به نرخ قبلی بازگردد.

معاون نظارت بر کالاهای مصرفی و شبکه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار کرد: براساس نرخ مصوب، قیمت هر بسته کره 100 گرمی 2500 تومان است و عرضه این محصول با قیمت بالاتر از این نرخ، تخلف محسوب میشود.

موسوی اضافه کرد: در کالاهای اساسی (شیر،ماست، پنیر و...) سازمان حمایت به عنوان دستگاه نظارت بر عرضه است و در صورت مواجه شدن با تخلف، گزارشهایی در زمینه تخلف تهیه و به سازمان تعزیرات حکومتی تقدیم میکند.

به گفته این مسوول سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان قبل از گران شدن کره این موضوع را متذکر شده بودیم که با توجه به بهای تمام شده و نرخ تعرفه با معضل گرانی کره مواجه می‌شویم. متاسفانه برخی واحدهای تولیدی بی‌دقتی کردند و قیمت جدید را بر محصولات تولیدی‌شان درج کردند.

به گزارش مرور نیوز ، از اواخر آذرماه قیمت کره افزایش پیدا کرد و  نرخ کره ۵۰ گرمی با ۳۰۰ تومان افزایش به ۱۵۰۰ تومان و کره ۱۰۰ گرمی با ۶۰۰ تومان افزایش به ۳۰۰۰ تومان رسید و درحال حاضر بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که قیمت کره ۵۰ گرمی طی روزهای اخیر به ۱۶۰۰ تومان و کره ۱۰۰ گرمی به ۳۲۰۰ تومان رسیده است.

و به گفته سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هرگونه تغییر قیمت در کالاهای مشمول نظام قیمت گذاری بدون طی کردن مراحل قانونی تخلف محسوب و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

اما شایان ذکر است برخی از شرکت‌های تولید کننده وبرخی شرکت‌ها نرخ کره پاستوریزه را بالا نبرده‌اند، بلکه آنهایی که مستندات کافی مبنی بر افزایش قیمت تمام شده تولید خود داشته‌اند این مستندات را در اختیار سازمان حمایت قرار داده و مجوز به افزایش نرخ محصول خود را دریافت کرده اند.