رکورد تولید ماهیانه فولاد مبارکه در سال جاری، برای دومین بار متوالی در حالی تکرار شد که نسبت به ماه مشابه سال گذشته نیز افزایش چشمگیری داشت و نشان داد که فولادمردان برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در جهت منافع ملی، از تک‌تک ثانیه‌ها به بهترین نحو استفاده می‌کنند و با تلاش‌های شبانه‌روزی خود، در مسیر پیشرفت ایران اسلامی گام برمی‌دارند.

به گزارش مرور نیوز، دلاورمردانی از دیار فولاد مبارکه، به فصل تازه‌ای از تولید گام نهادند و با استفاده از تمامی قوا برای رسیدن به حداکثر توان تولید، ثانیه‌ها را به طلا مبدل ساختند. آری، سالی که نکوست از بهارش پیداست و گروه فولاد مبارکه نه‌تنها ساعت‌ها و روزها، بلکه ثانیه‌ها و دقایق را هم قدر دانست و ۳۰ روز آغازین سال ۱۴۰۱ را به روزهای افتخارآفرینی تبدیل کرد.

ثبت رکوردهای تولید ماهیانه فولاد مبارکه در فروردین و اردیبهشت سال جاری، به‌سادگی به ثمر نرسید و برنامه‌ریزی‌های منظم و دقیقی برای تحقق آن‌ها صورت گرفت، برنامه‌ریزی‌هایی که تجربه‌ای گران‌سنگ پشت آن‌ها نهفته بود، چراکه این میزان تولید، اختلاف زیادی با میزان تولید ماه‌های گذشته داشت و این فاصله قابل‌توجه، نشان‌دهنده عزمی پولادین در عرصه تولید کشور است.

جهادگران عرصه تولید فولاد مبارکه با تکیه‌بر خودباوری و ظرفیت‌های موجود توانستند میزان تولید ماهیانه آهن اسفنجی را در اردیبهشت‌ماه 1401 به ۷۸۳ هزار و ۲۸۰ تن برسانند که نسبت به ماه مشابه سال گذشته از افزایش 50 هزار تنی تولید این محصول حکایت دارد. این در حالی است که علی‌رغم افزایش کمیت این محصول، کیفیت آن را نیز حفظ کردند و در کنار آن با تولید ۷۸۲ هزار و ۷۵۲ تن تختال، شرایطی را فراهم آوردند تا نیاز داخل به این محصول را تأمین کنند و با افزایش تولید 80 هزار تنی این محصول نسبت به ماه مشابه سال قبل، بدون افزایش نیروی انسانی و تجهیزات، جهاد تولید را محقق سازند. افزایش بیش از ۳۰ هزار تنی تولید ماهیانه تختال در فولاد مبارکه نسبت به فروردین‌ماه نیز از افتخارات بزرگی است که در دومین ماه سال «تولید، دانش‌بنیان؛ اشتغال‌آفرین» توسط غیورمردانی خلق شد که از هیچ تلاشی برای اعتلای میهنشان دریغ نخواهند کرد.

این رکوردهای ماهیانه آخرین موفقیت‌های فولاد مبارکه در اردیبهشت‌ماه نبود؛ کمی آن‌طرف‌تر، تلاشگران ناحیه نورد گرم این بنگاه صنعتی، عزم خود را برای تأمین نیاز داخلی بازار جزم کردند تا خودروسازان و تولیدکنندگان لوازم‌خانگی بتوانند پاسخگوی نیاز مردم باشند. تولید ۵۰۶ هزار و ۳۹۵ تن کلاف گرم، یعنی گذر از تولید نیم میلیون تن محصول باکیفیت و ارزشمندی که نقش مهمی در رشد اقتصادی کشور خواهد داشت و نباید به‌راحتی از کنار آن گذشت. فولاد مبارکه در اردیبهشت‌ماه ثابت کرد که همچنان عنوان تأمین‌کننده ۷۰ درصدی نیاز کشور به کلاف گرم را حفظ کرده و نسبت به ماه گذشته افزایش بیش از 2 هزار تنی کلاف گرم را به نام خود ثبت کرده است.

گروه فولاد مبارکه گام دیگر خود در عرصه تولید را این بار در مجتمع فولاد سبا برداشت و موفق شد با تولید ماهیانه ۱۳۴ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی در اردیبهشت‌ماه سال جاری، برگ زرین دیگری را به نام خود ثبت کند. این در حالی است که در ماه گذشته هم شاهد رکوردزنی غیورمردان خطه سبا در جبهه صنعت کشور بودیم که با تلاش‌هایشان موفق به تولید ۱۳۳ هزار و ۶۹ تن آهن اسفنجی شده بودند.

فولاد هرمزگان نیز پس از کسب رکورد کیفی تختال، توانست رشد 7.1 درصدی تولید این محصول در دوماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل را تحقق بخشد و نشان داد کیفیت و کمیت را با هم پیش می‌برد. این شرکت در فروردین و اردیبهشت سال جاری موفق به تولید 295 هزار و 198 تن تختال شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که به میزان 275 هزار و 585 تن بود، رشد 7 درصدی داشته است.

تلاشگران فولاد امیرکبیر کاشان با استعانت از خداوند متعال و تکیه‌بر توان داخلی، موفق شدند با تولید ۲۱ هزار و ۹۰۳ تن ورق فولادی در اردیبهشت‌ماه، برای دومین بار در سال ۱۴۰۱ به رکورد تولید ماهیانه دست یابند. این در حالی است که رکورد قبلی تولید ورق فولادی در این واحد ۲۱ هزار و ۳۱۹ تن بود که در فروردین‌ماه ۱۴۰۱ محقق شده بود.

سخن پایانی...

ایجاد جریان مدیریت دانشی، ورود به حوزه‌های نوآوری، ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و... گوشه‌ای از اقداماتی است که گروه فولاد مبارکه با جدیت پیگیری کرده و این استراتژی‌ها باعث شده روزبه‌روز در حوزه تولید، خبرهای خوشی به گوش مردم برسد و امید به جامعه تزریق شود.

تولید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود، یکی از اولویت‌های گروه فولاد مبارکه در سال جاری است که این موضوع با آماده‌سازی و به‌روزرسانی قطعات و تجهیزات، برنامه‌ریزی‌های منظم و تدابیر مهندسی محقق شده است. فولاد مبارکه نشان داده که بسیاری از مشکلات کشور تنها با فعال‌سازی همین ظرفیت‌ها قابل‌حل است و عملکرد این شرکت طی سال‌های گذشته و حتی در زمان اعمال شدیدترین تحریم‌ها، گواهی بر این مدعاست.