رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از پرداخت بیش از 1260 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی شهرستان گرمسار خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، بهروز اسودی در چهل و پنجمین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که با حضور استاندار سمنان برگزار شد اظهار کرد: تا کنون به 141 واحد تولیدی شهرستان گرمسار 1267 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید پرداخت شده است.

وی با اشاره به ثبت‌نام بیش از دو هزار و 540 واحد تولیدی استان در سامانه بهین یاب، تصریح کرد: تاکنون پرونده یک‌هزار و 803 واحد تولیدی متقاضی تسهیلات در کارگروه بررسی و جهت در یافت تسهیلات به ارزش هشت هزار و 520 میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید رتبه چهارم کشور را داراست، افزود: تاکنون به 613 واحد تولیدی استان تسهیلاتی به ارزش سه هزار و 340 میلیارد ریال پرداخت شده است که از این تعداد، 144 واحد مربوط به بخش صنعت و 469 واحد نیز مربوط به کشاورزی هستند.

وی در ادامه افزود: در این جلسه مشکلات بانکی، تامین اجتماعی، مالیات و زیربنایی پنج واحد تولیدی شهرستان گرمسار بررسی شد..

اسودی با اشاره به دستور دیگر این جلسه اظهار داشت: در این نشست عملکرد بانک‌های عامل استان در پرداخت تسهیلات رونق تولید بررسی و گزارشی از نظارت‌های صورت گرفته از واحدهای دریافت کننده تسهیلات توسط کمیته پایش ارائه شد.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان در ادامه به مصوبات قبلی این کارگروه اشاره و خاطرنشان کرد:در چهل و چهار جلسه قبلی این کارگروه مشکلات 290 واحد تولیدی استان بررسی که در جهت رفع موانع پیش رو 712 مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است.