رئیس اتاق بازرگانی ایران وجود نهادهای قضایی سالم و کارا را یکی از پایه‌های سرمایه گذاری و حرکت به سمت توسعه اقتصادی دانست.

به گزارش مرور نیوز، غلامحسین شافعی گفت: یکی از عوامل تسهیل کننده فضای کسب و کار نهادهای قضایی و حقوقی در کشور است.

رئیس اتاق بازرگانی ایران در ادامه حضور و وجود نهادهای قضایی مختلف، سالم و کارا را یکی از پایه‌های سرمایه گذاری و حرکت به سمت توسعه اقتصادی دانست.

شافعی  هم چنین تصریح کرد: برخورد محاکم با مدیران متخلف طبیعی است و باید انجام شود ولی این برخورد نباید به نحوی باشد که به فعالیت بنگاه های اقتصادی لطمه وارد شود.

وی با بیان اینکه حضور قضات برای بازدید از بنگاه ها در برخی استان ها حرکت مثبتی است، گفت: ما در این برخوردها گاهی شاهد هستیم که اشتغال بنگاه ها بعلت تخلف مدیران مورد تعرض قرار می گیرد.

 شافعی با بیان اینکه همواره و همه جا اقتصاد پویا نیازمند سیستم قضایی منسجم است بیان داشت: برخورد محاکم با فعالان اقتصادی خوشبختانه در طول سال های گذشته رو به جلو بوده ولی لازم است با توجه به اینکه امروز کارافرینان سربازان جبهه اقتصادی نامیده می شوند منزلت آن ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد: مسئله داوری در بعضی استان ها بسیار مورد توجه است و این حرکت یک حرکت رو به جلو و پسندیده است که باید تقویت شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: در حال حاضر کمیته های حمایت از سرمایه گذاری در استان ها از یک وحدت رویه عمل برخوردار نیست در استان هایی شاهد کارکرد بسیار خوب این کمیته ها هستیم و مشکلات برخی بنگاه های اقتصادی را قضات حل کرده اند اما در برخی استان ها این کمیته ها تشکیل نمی شود.

شافعی در پایان  بیان کرد : درخواست داریم تا براساس ماده 29 قانون فضای کسب و کار که تشکیل دادگاه های تجاری تکلیف شده است این دادگاه ها هم تشکیل شود.