علی صالح آبادی گفت: امیدوار هستیم سبد ارزی متنوعی از ارزهای مختلف داشته باشیم و ارزهای جهان ربایی مثل دلار را در حجم و اثر گذاری کاهش دهیم.

به گزارش مرور نیوز، علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات وزیران در جمع خبرنگاران درباره مکانیزم راه‌اندازی روبل ـ ریال گفت که از روز گذشته معامله روبل در مقابل ریال آغاز شده است و این به نظر من اتفاق بزرگی است. اتفاقی که می‌افتد این است که صادر کنندگانی که به روسیه صادرات دارند که عمدتا شرکت‌های خشکباری هستند، می‌توانند ارز خود را به نرخ توافقی عرضه و تقاضا عرضه کنند و روبل خود را بفروشند؛ متقاضیان هم می‌توانند به راحتی خرید کنند.

وی افزود: اتفاق خوبی دیروز با معامله دو میلیون روبل شروع شد و ان شاءالله تداوم هم خواهد داشت و با توجه به تدابیر اتخاذ شده حجم این معاملات افزایش خواهد یافت و بازار پر عمقی خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: فقط ارزی به نام دلار و یورو تعیین کننده نرخ ارز کشور نخواهد بود و روبل هم در کنار سایر ارز‌ها موجودیت خواهد یافت و حجم آن افزایش پیدا می‌کند؛ البته محدود به روبل هم نخواهد شد و سایر ارز‌ها را نیز به بازار عرضه خواهیم کرد.

صالح آبادی تصریح کرد: امیدوار هستیم سبد ارزی متنوعی از ارز‌های مختلف داشته باشیم و ارز‌های جهان روایی مثل دلار را در حجم و اثر گذاری کاهش دهیم و هر مقداری صادر کننده بتواند روبل عرضه کند برای معامله مشکلی ندارد.