شرکت بیمه کوثر به‌منظور افزایش فعالیت در بخش‌های سرمایه‌گذاری و بیمه‌گری، متناسب با ترکیب فروش خود در نمایشگاه‌های تخصصی حضور فعال دارد.

به گزارش مرور نیوز، ابوالفضل آقادادی در بازدید از نمایشگاه صنعت مالی (بورس، بانک و بیمه) ، ضمن بیان مطلب فوق، گفت: بیمه کوثر برای ارتباط بیشتر با انواع کسب‌وکارها و البته مشتریان مختلف در نمایشگاه‌های تخصصی شرکت می‌کند. اما طبیعتا چون امکان حضور در همه این رویدادها متصور نیست، برنامه ما این است که متناسب با پرتفوی شرکت در این زمینه عمل کنیم. طبیعتا در هر رشته‌ای که فروش بیشتری داریم به این معناست که هم مشتریان اعتماد بیشتری کرده‌اند و توانسته‌ایم آنان را جذب کنیم و هم تجربه و مهارت همکارانمان درباره آن رشته رشد بیشتری داشته است، بنابراین امکان نفوذ در بازار و جذب پرتفوی جدید در آن بازار برایمان مهیاتر است.

وی با اعلام اینکه از ابتدای سال‌جاری بیمه کوثر در نمایشگاه‌های «نفت و گاز، پالایش و پتروشیمی» و «حمل‌ونقل و صنایع ریلی» شرکت کرده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌هایی که موضوع فعالیت سهامداران و بیمه‌گذاران بزرگ ماست، فرصت ویژه‌ای برای تعامل طرفین فراهم می‌کند. در چنین شرایطی، علاوه بر آشنایی با موقعیت‌های جدید سرمایه‌گذاری، می‌توانیم محصولات و خدمات نوین خود را در بخش بیمه‌گری معرفی کنیم تا هم مشتریان فعلی برای بهره‌مندی از این خدمات ترغیب شوند و هم سایر مشتریان بزرگ امکان مقایسه این خدمات و محصولات را با آنچه دیگران عرضه می‌کنند به دست آورند.

آقادادی افزود: در این نمایشگاه‌ها ما از نزدیک صدای مشتریان را می‌شنویم و پای نقدهای منصفانه آنان می‌نشینیم تا بتوانیم به خوبی پاسخ‌گوی آنان باشیم. از سویی این حرف‌ها، نگاه مشتری و انتظارات او را به بهترین شکل به ما منعکس می‌کند و این بهترین راهنما برای بهبود خدمات و اصلاح اشکالات است که با خود تکریم مشتری و افزایش رضایت او را به دنبال دارد.

مدیرعامل بیمه کوثر با اشاره به اینکه در نمایشگاه صنعت مالی، مشتریان خرد حضور چشمگیری ندارند، یادآورشد: اینجا مجال مناسبی است برای هم‌افزایی بین ارکان مختلف صنعت مالی کشور از جمله بخش‌های مختلف صنعت بیمه است. از نهاد ناظر تا شرکت‌های بیمه‌گر، شبکه فروش، ارزیابان خسارت و کارگزاران در این چند روز می‌توانند بیشتر با یکدیگر آشنا شوند و به هم‌افزایی درون‌بخشی کمک کنند. صد البته، هر یک از حاضران با ارائه بهترین محصولات و آخرین دستاوردهایش به بازدیدکنندگان، توانمندی‌های خود را معرفی و امکان جذب بازارهای جدید را فراهم می‌کند و در سطحی بالاتر نشان می‌دهد که صنعت بیمه چه پوشش‌ها و قابلیت‌های متنوع و جذابی دارد که مشتریان را در برابر ریسک‌های مختلف ایمن خواهد کرد.

وی در خصوص نگاه مردم نسبت به بازارهای مالی گفت: طی یک سال اخیر با توجه به وضعیت ناپایدار بازار سرمایه، اقبال مردم به بازارهایی که ریسک بالا دارند کم شده است. در این وضعیت نقش بیمه بیش از پیش پررنگ شده است. بیمه‌گران می‌توانند با اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی درست، سرمایه‌های خرد و پراکنده را از سطح جامعه به سمت بیمه‌های عمروسرمایه‌گذاری هدایت کنند و با ارائه خدمات مناسب بیمه‌ای و مالی، به افزایش رضایت عموم از صنعت بیمه کمک کنند و در عین حال در تقویت صنعت موثر باشند.

آقادادی تعامل میان صنعت بیمه با سازمان‌های دولتی و بخش‌های خصوصی را عامل توسعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه دانست و تصریح کرد: هیچ یک از ضلع‌های بازار مالی رقیب یکدیگر نیستند. در واقع، هر کدام از بخش‌های سه‌گانه بورس، بانک و بیمه با تخصصی که در کار خود دارد می‌توانند با تعامل و همکاری نزدیک به یکدیگر کمک کنند. برای نمونه، ما در صنعت بیمه هم از خدمات بانکداری به صورت فراوان بهره می‌بریم و هم در بخش سرمایه‌گذاری با استفاده از بازار بورس و متخصصان آن منافع ذی‌نفعان را تامین می‌کنیم. اما به نظر می‌رسد هنوز بیمه و نقشی که در ثبات اقتصاد بازی می‌کند به خوبی تبیین نشده و مغفول است.

وی افزود: برای نمونه الان بسیاری از بنگاه‌ها و سازمان‌های بزرگ کشور با کسر مبالغی از حقوق کارکنان در طی مدت خدمت و سرمایه‌گذاری آن در نظر دارند هنگام بازنشستگی این مبالغ را به صورت سرمایه قابل توجه به کارکنان بازگردانند. اما سوال اینجاست که اگر چنین امکانی هست چرا با صرف هزینه‌ای اندک از آن سرمایه‌ها نباید پوشش‌های بیمه‌ای را نیز برای این عزیزان در نظر گرفت تا در صورت حوادث ناخواسته دچار مشکلات جدی نشوند. یا حتی در بخش اموال و مسئولیت بسیار می‌بینیم و می‌شنویم که پوشش‌های ناکافی یا ناقص بیمه‌ای باعث شده است که هنگام وقوع خطر، پرداخت خسارت به صورت شایسته صورت نگیرد. بدیهی است اینجا هر دو طرف ماجرا ضرر می‌کنند، هم بیمه‌گذار و هم بیمه‌گر. بنابراین فکر می‌کنم نمایشگاه بورس، بانک و بیمه فرصت مناسبی است تا مشتریان بزرگ با مطالبه‌گری از بیمه‌گران، هم به افزایش سطح و گستره پوشش‌های بیمه‌ای کمک کنند و هم اطلاعات و دانش بیمه‌ای خود را افزایش دهند.