یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرکت های بزرگ اقتصادی در سطح کشور باید نسبت به جلب اطمینان مردم برای جذب سرمایه های سرگردان آنان از بخش های غیرمولد اقتصادی کشور گام بردارند.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا شریعتی نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ضرورت گام برداشتن در مسیر مردمی کردن اقتصاد کشور بیان کرد: یقینا سرمایه هایی که در اختیار مردم است اگر توسط شرکت های معتبر داخلی جذب شود، نقش موثری در توسعه کشور خواهد داشت. شرکت ها باید بتوانند اطمینان مردم را جلب کنند. هر فردی که در شرکت ها سرمایه گذاری می کند انتظار دارد سود سهام خود را به موقع برداشت کند. 

وی در ادامه اظهار کرد: به عنوان مثال شرکت فولاد مبارکه یکی از بزرگ ترین شرکت های فولادی کشور است. این شرکت یکی از قطب های تولید فولادی در کشور به شمار می رود. قطعا خیلی از شرکت ها بزرگ فولادی نیز از شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای مدیریت و توسعه الهام می گیرند.در چند سال اخیر شرکت فولاد مبارکه اصفهان پیشرفت خوبی داشته است. 

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از خواسته های مقام معظم رهبری مردمی کردن اقتصاد است. به نظر می رسد در راستای تحقق این فرمایش راهبردی مقام معظم رهبری شرکت فولاد مبارکه اصفهان دست به تقسیم سود سهام و تشویق مردم به افزایش سرمایه، زده است. از آنجا که شرکت فولاد مبارکه شرکت بزرگی بوده و مدیریت خوبی نیز در چند سال اخیر داشته است، با چنین اقدامی شروع کرده تا اطمینان مردم را بیشتر جلب کند. 

وی در ادامه تاکید کرد: چنین اقداماتی قطعا در جلب اطمینان مردم برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تولید داخلی موثر است و می تواند الگویی برای سایر شرکت ها بزرگ فولادی و آهن ما محسوب شود تا آنها نیز به همین طریق کار کنند و سرمایه های سرگردان مردم را  که در بخش های غیر مولد اقتصادی کشور است به سمت تولید و اشتغالزایی هدایت کنند.