بیست وهشتمین یادواره ۹۵ شهید والا مقام و سومین یادبود جان‌باختگان جبهه کار و تولید شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی ذوب آهن اصفهان پنج شنبه ۲۷ مردادماه، در محل معادن زغال سنگ البرز شرقی برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، بیست وهشتمین یادواره ۹۵ شهید والا مقام و سومین یادبود جان‌باختگان جبهه کار و تولید شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی ذوب آهن اصفهان پنج شنبه ۲۷ مردادماه، در محل معادن زغال سنگ البرز شرقی برگزار شد.

این یادواره با حضور  سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان، علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی، امام جمعه شاهرود و دیگر مسئولین این شهرستان و همچنین مسئولین ذوب آهن اصفهان ، شرکت زغال سنگ البرز شرقی. کارگران این شرکت و خانواده معزز شهدای شاهرود برگزار شد.

در این یادواره سید رضا فاطمی امین  وزیر صنعت، معدن و تجارت در ارتباطی زنده و تصویری، شهدا را که والاترین هدف و مسیر را برگزیدند بهترین الگو برای مردم ، مسئولین نظام و تلاشگران ایران اسلامی در جهاد اقتصادی دانست .

وی با اشاره به اینکه عضوی از خانواده شهدای معادن زغال سنگ البرز شرقی است ، حمایت از توسعه این معادن را ضروری برشمرد و گفت : یکی از معضلات حوزه معدن عدم فعالیت مناسب جهت اکتشاف است که برای رفع این مشکل از سال گذشته اقدامات گسترده ای آغاز شده و نتایج بسیار خوبی حاصل شده است .

وزیر صمت ، سرمایه گذاری در جهت ساخت نیروگاه را از دیگر اقدامات مهم دولت طی یک سال گذشته ذکر کرد و گفت : با این اقدامات به زودی قطعی برق در بخش خانگی و صنعت که موجب توقف تولید می شود نخواهیم داشت و امسال هم قطعی برق بسیار کمتر از گذشته بود.

 فاطمی امین با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه های خودرو و تجارت خارجی گفت : نتایج این اقدامات به زودی در بهبود معیشت مردم نیز ملموس خواهد بود .

بابک براتی مدیر عامل شرکت معادن زغالسنگ البرز شرقی در این یادواره گفت : این شرکت بیش از نیم قرن تجربه و سابقه فعالیت دارد و در دوران دفاع مقدس خدمات شایانی ارائه داده است که ۹۵ شهید گرانقدر از جمله آن است .

وی افزود : طی شش ماه گذشته طرح های توسعه خوبی آغاز شده است که بیش از بیست سال به عمر این معدن می افزاید .

مدیر عامل شرکت معادن زغال سنگ البرز شرقی اظهار داشت : این شرکت هم اکنون سومین تولید کننده زغال سنگ کشور است که تا سال آینده به جایگاه دوم ارتقاء می یابد.

سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان نیز گفت : کشور ما با وجود آنکه در منطقه ای ناامن واقع شده اما از امنیتی مثال زدنی برخوردار است که آن را مرهون خون شهدا هستیم ‌

وی افزود : پیشرفت کشور در علم و فناوری حاصل روحیه جهادی و ایثار است و با همین روحیه که برگرفته از حماسه سازی شهداست می توان در جنگ اقتصادی پیروز شد .

علی اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی نیز گفت : کارکنان شرکت معادن زغالسنگ البرزشرقی در دوران دفاع مقدس مردانه پا به میدان گذاشتند و پنج هزار نفر از این شرکت به جبهه اعزام شدند .

وی با اشاره به ۹۵ شهید و ۴۰۰ جانباز این شرکت گفت : شهدا به بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی  لبیک گفتند و تا آخرین نفس ایستادگی کردند تا امروز بدانیم که چگونه باید مقاومت کنیم تا پیروزی حاصل شود.

این نماینده مجلس همت و تلاش کارکنان معادن البرز  شرقی را ستودنی دانست و گفت : مهندس براتی مدیرعامل این شرکت از آغاز فعالیت خود ، اقدامات موثری در حوزه پرسنلی و همچنین افزایش تولید انجام داده است که شایسته تقدیر می باشد.