غلامحسین اسماعیلی گفت: همسایگان در اولویت ما هستند اما به همه کشورهای جهان هم توجه داریم و در این مدت ٢٠٠ موافقتنامه با کشورهای همسایه در زمینه‌های مختلف به امضا رسیده شد.

به گزارش مرور نیوز، «غلامحسین اسماعیلی» چهارشنبه شب در گفت وگوی تلویزیونی درباره کارنامه یکساله دولت سیزدهم افزود: شعار دولت مردمی سیزدهم باور و اعتقاد به مردم است. خیلی‌ها حرف مردم را زدند اما کنار مردم نبودند اما دولت مردمی آیت الله سید ابراهیم رییسی به معنای واقعی کلمه برای مردم نقش قائل است.

وی با اشاره به مشارکت دادن مردم در تصمیم گیری‌ها و استفاده دولت از ظرفیت‌های مردم گفت: گام‌های خوبی صورت گرفته که از نظر ساختار، مردمی‌سازی انتخاب و این جایگاه ابداع شد و از طرفی نخبگان نخستین گروه مردمی بودند که به کمک دولت مردمی آمدند.

اسماعیلی اضافه کرد: استفاده از نظرات مردم از طریق سامانه و میزهای خدمت و دیدار چهره به چهره در سفرهای استانی نشان داد که مردم دولت را از خود می‌دانند و با توجه به حجم بالای نامه‌ها و طرح‌های خوبی که ارائه کردند نشان از توجه دولت به مردم است. بنابراین دیدارهای مردمی و حضور میان مردم از دیگر ویژگی‌ها است.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره سفرهای استانی گفت: این سفرها هدفمند و با برنامه و همراه با مصوبات برای رفع مشکلات و نظارت و پیگیری‌های جدی در اجرای آن همراه است. اینکه در میدان مشکل را ببینیم و آن برای مسئولان ملموس باشد می‌تواند در تصمیم گیری درست کمک کند. یکی از هدف‌های اصلی سفرهای استانی اتخاذ بهترین تصمیم برای رفع مشکلات است.

وی شناسایی و حل مسایل را از ویژگی‌های سفرهای استانی و از افتخارات دولت برشمرد.

اسماعیلی درباره فعالیت دولت در حوزه سلامت گفت: شاخص ترین اقدام دولت مقابله با کرونا است که این موضوع جزو دغدغه نخست دولت بود. رییس جمهور در این باره خود به میدان آمد و بدون برجام و خیلی از مناسبات دیگر که با سلامت مردم  گره زده شده بود، طی مذاکراتی با چین، ١٢٠ میلیون دُز واکسن وارد کرد و در همان حال در داخل واکسن هم تولید شد.

وی افزود: ٣٠ ماه از آغاز شیوع ویروس کرونا می‌گذرد و متاسفانه ١۴٠ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و آیت‌الله رئیسی در بدترین و سخت‌ترین شرایط دولت را تحویل گرفت. و حوزه بهداشت در دولت سیزدهم خیلی خوش درخشید و تلاش‌های خوبی ارائه کرد.

رییس دفتر رییس جمهور درباره اقدامات دولت در سیاست خارجی گفت: سفرهای خارجی رییس جمهور به کشورهای همسایه و منطقه برکاتی به همراه داشت و با سفر به پنج کشور، توسعه مناسبات چندجانبه صورت گرفت و برخی ارتباطاتی که قطع شده بود از سر گرفته شد و درها را به همسایگان باز کردیم و به دور دست‌ها اتکا کردیم که قابل اعتماد نبودند .

اسماعیلی گفت: همسایگان در اولویت ما هستند اما به همه کشورهای جهان هم توجه داریم و در این مدت ٢٠٠ موافقتنامه با کشورهای همسایه در زمینه‌های مختلف به امضا رسیده شد.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: پلکانی شدن افزایش حقوق و رتبه بندی معلمان بعد از ١٠ سال یکی از وعده‌های دولت مردمی بود که محقق شد. در حوزه اصناف مالیات در بخش تولید را عادلانه کردیم، از ٢۵ درصد به ١٠ درصد سوق دادیم، به سراغ فرارهای مالیاتی یا فهرست سیاه رفتیم که اینها نمونه‌های از اقدامات دولت در راستای اجرای عدالت بود که همچنان ادامه دارد.

اسماعیلی درباره انسجام تیم اقتصادی دولت، گفت: تیم اقتصادی دارای مبانی فکری مشترک و انسجام است و اغلب جلسات با حضور رییس جمهور است و بحث‌های جدی مطرح می‌شود و اگر اختلاف سلیقه ای باشد بسیار  جزیی و آن هم در سطح مشورت است و بعد از تصمیم همه خود را  مقید به آن تصمیم می‌دانند و در مقام اجرا حتی یک درصد و کمتر از آن اختلاف وجود ندارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین ویژگی رییس جمهور، گفت: آیت الله رییسی ویژگی‌های متعددی دارد مهمترین آن خستگی ناپذیر بودن و خسته کردن کار است و پیگیری جدی و مشورت پذیر بودن و معتقد به کار تخصصی از دیگر شاخص‌های شخصیتی اوست.

رییس دفتر رییس جمهور درباره دیدارهای وزرا با رییس جمهور، گفت: انتظارات وزرا برای رییس جمهور در حد چند ساعت و در نهایت ۲ روزه است.