پروژه های قابل افتتاح سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در مجموع به ارزش ۵۴۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسد.

به گزارش مرور نیوز،  داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اعلام این خبر گفت: ایمن سازی راه های کشور، ساخت، تکمیل و آسفالت محورهای اصلی، فرعی و روستایی، احداث و تکمیل پایانه های مرزی، مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی و پاسگاه های پلیس راه از جمله پروژه های قابل افتتاح این سازمان در هفته دولت امسال است که با اعتباری به ارزش ۵۴۵۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید‌.

وی افزود: رفع ۴۰ نقطه پرتصادف در کشور، ایمن سازی ۵۰ نقطه با نصب روشنایی نقطه‌ای و ایمن سازی ۱۰۰ کیلومتر با نصب حفاظ‌های ایمنی از جمله پروژه های ایمن سازی راه های کشور بوده است که در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
امانی اعلام کرد: برای ایمن سازی راه‌های کشور به ترتیب برای رفع ۴۰ نقطه پرتصادف ۲۰۰ میلیارد تومان، ایمن سازی۵۰ نقطه از راه های کشور با نصب روشنایی ۷۵ میلیارد تومان و ایمن سازی ۱۰۰ کیلومتر از راه های کشور با نصب حفاظ های بتنی ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: همچنین در بخش ساخت و روکش آسفالت راه های شریانی، فرعی و روستایی کشور با تلاش راهداران، اجرای روکش آسفالت بر روی ۱۶۰۰ کیلومتر از محورهای شریانی کشور با اعتباری در حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان انجام شد و در حوزه راه های روستایی نیز ساخت و آسفالت ۴۰۰ کیلومتر از محورهای روستایی کشور با اعتبار ۱۵۰۰ میلیارد تومان نهایی شده است که در هفته دولت ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ادامه از احداث پنج باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی خبر داد و افزود: برای ساخت این تعداد مجتمع خدمات رفاهی بین راهی، پنج میلیارد تومان اعتبار در بخش دولتی و ۳۳ میلیارد تومان در بخش خصوصی هزینه شده است.
وی همچنین اظهار داشت: ۱۰ باب ساختمان راهدارخانه و قانون تردد با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.
امانی همچنین گفت : پایانه مرزی رازی با سالن تجاری و مسافری بصورت تجمیعی و محوطه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان ساخته شده است که در هفته دولت به بهره برداری می رسد.