طبق اعلام بیمه پارسیان، برای خرید بیمه نامه صندوق امانات نیازی به اعلام و اظهار محتویات صندوق نیست و در صورت بروز هرگونه حادثه، مطابق قوانین مربوطه غرامت تا سقف میزان سرمایه بیمه شده پرداخت می شود.

به گزارش مرور نیوز، صندوق امانات بانک، مکانی امن جهت حفظ و نگهداری اموالی با ارزش نظیر اسناد، ارز، سکه، طلا، جواهرات، سفته، انواع چک های بانکی تضمین شده، عتیقه، تمبر و هر چیز گران‌بهایی است که مجهز به به‌روز ترین سیستم‌های مدرن ایمنی و حفاظتی است، پس مشتریان می‌توانند با اجاره اینگونه صندوق‌ها هرگونه اموال با ارزش خود را با خاطری آسوده در این مکان نگهداری نمایند.

پس از سرقت صندوق امانات بانک ملی شعبه دانشگاه تهران و متضرر شدن مالکان، متاسفانه بسیاری از مشتریان صندوق های امانات با هراس از تکرار دوباره این اتفاق، اموال خود را از بسیاری از صندوق های سراسر کشور خارج کردند، اما بیمه پارسیان با بیمه کردن صندوق امانات، این اطمینان خاطر را به سپرده گذاران می دهد در صورت بروز هرگونه اتفاق ناگواری نظیر سرقت، سیل، زلزله، آتش سوزی و ... مالکان این صندوق ها بتوانند غرامت اموال خود را تمام و کمال دریافت کنند.

بیمه پارسیان

مزایای اغلب صندوق های امانات

  1. •نه بانک و نه شخص دیگری از محتویات صندوق در اجاره شما، مطلع نخواهد شد.
  2. •علاوه بر اینکه صندوق بانک نسبت به صندوق های شخصی، از امنیت بیشتری برخوردار هستند، مبلغ اجاره بهای صندوق بانک کمتر از هزینه‌ خرید و نگهداری صندوق‌های شخصی‌ست.
  3. •ارسال پیامک اطلاع رسانی هنگام بازشدن در صندوق و ارسال پیامک یادآوری نزدیک به زمان انقضای قرارداد اجاره صندوق، نگهبان مسلح تمام وقت برای حفاظت از مخزن، سیستم‌های ضد حریق پیشرفته، ارتباط با نزدیکترین مرکز نیروی انتظامی برای هشدار خودکار در مواقع خطر، بخشی از تدابیر امنیتی‌ست که برای حفاظت از مخازن و صندوق های متمرکز پیش‌بینی شده است.
  4. •اگر بخواهید، شریک مورد نظرتان یا وکیل قانونی شما هم می تواند به محتویات صندوق شما دسترسی داشته باشد.
  5. •هر شخص می تواند بیش از یک صندوق اجاره نماید.
  6. •احراز هویت از طریق اثرانگشت، رمز و کارت هوشمند انجام می شود.

آینده نگری بیمه پارسیان پیش از سرقت رخ داده در شعبه دانشگاه بانک ملی

گفتنی است، پس از حادثه رخ داده در شعبه بانک ملی، بانک مرکزی به‌ منظور رفاه حال سپرده‌گذاران و پیشگیری از اتفاقات ناگوار اعلام کرد شرایط بیمه صندوق امانات اجاره‌ای بانک ها فراهم شده و در صورت توافق بانک و شرکت بیمه، مشتری می‌تواند صندوق خود را تا سقف مورد نظر بیمه کرده و در زمان حادثه به همان میزان خسارت دریافت کند.

شایان ذکر است، پیش از سرقت صورت گرفته از بانک ملی و طرح موضوع پوشش بیمه‌ای صندوق‌های امانت اجاره‌ای بانک‌ها، بیمه پارسیان به عنوان یکی از پیشتازان این عرصه از سال 99 مجوز پوشش بیمه صندوق‌های امانی بانک‌ها را از بانک مرکزی دریافت کرده بود اما در همان سال بانک ملی به دلیل عدم الزامات فنی مربوطه زیر چتر پوششی بیمه پارسیان قرار نگرفت؛ لذا پس از رفع ایرادات، بیمه صندوق امانات برای تمامی بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری فراهم شد.

طبق اعلام بیمه پارسیان، برای خرید این نوع بیمه نامه نیازی به اعلام و اظهار محتویات صندوق نیست و در صورت بروز هرگونه حادثه، مطابق قوانین مربوطه غرامت تا سقف میزان سرمایه بیمه شده پرداخت می شود.

فی الواقع علاقه مندان جهت کسب اطلاع از شرایط این بیمه نامه می توانند به شعب و نمایندگی های بیمه پارسیان در سراسر کشور مراجعه و یا تماس حاصل نمایند.