حسینعلی دلیگانی گفت: همکاری دوجانبه با کشور های همانند ونزوئلا می تواند تاثیر به سزایی بر شکست محاصره ها و محدودیت ها داشته باشد.

 به گزارش مرور نیوز، نماینده مردم شاهین شهر و میمنه درباره راهکارهای عبور از مشکلات کنونی اقتصادی، گفت:در شرایطی که  آمریکا و برخی دیگر کشورها تحریم های ظالمانه ومحاصره نفتی را برای ایران اعمال کرده اند، همکاری دوجانبه با کشورهایی همچون ونزولا باعث شکستن این محدودیت ها می شود.

حسینعلی دلیگانی با بیان اینکه همان طوری که کشور نباید در بعد اقتصادی و صادرات تک محصولی باشد در حوزه صنعت نفت هم نباید همه امکانات خود در یک نقطه سرمایه‌گذاری کند،عنوان کرد: باتوجه به  نوع تحریم ها و محدودیت هایی که در حال حاضر وجود دارد، سرمایه گذاری در یک نقطه محدود باعث می‌شود که ایران نتواند در شرایط بحرانی وخطر از سرمایه نفتی خود مراقبت کند .

وی با تاکید براینکه لازم است در شرایط کنونی در راستای گسترش امکانات و‌ تجهیزات کشور در سایر نقاط دنیا با کشور های دیگر ارتباط برقرار کنیم، خاطر نشان کرد: به دلیل فشار های تحریم های ظالمانه علیه کشورمان،ایران می تواند جهت بی اثر کردن تحریم ها پالایشگاه هایی را در نقاط دیگربه صورت مشارکتی یا مستقل بسازد.

 این مقام مسئول با بیان اینکه خرید سهام کشور های دیگر یا عضویت در پالایشگاه های فرا سر سرزمینی تاثیر به سزایی بر رونق اقتصادی و تنوع درآمدی دارد، ابراز کرد:در خصوص نحوه،نوع ارتباط وکشور مورد نظر باید با دقت عمل و اقدام کرد و لازم است بررسی های لازم جهت ارتباط با کشور موردنظر صورت پذیرد.

دلیگانی گفت:باید شرایط تامین  امنیت کامل برای کشور احراز شود در واقع باید با کشور های ارتباط بگیریم که خدشه ای به امنیت کشور وارد نشود .

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه  ومحاصره نفتی آمریکایی ها وکشور هم پیمان آن، افزود: همکاری دوجانبه  با کشور های همانند ونزوئلا می تواند تاثیر به سزایی بر شکست محاصره ها و محدودیت ها داشته باشد.

عضو هئیت رئیس مجلس در خاتمه مطرح کرد:هر چه قدر فرآورده های نفتی وگاز بیشتر تولید کنیم به دلایل مختلف همچون ارزش افزوده و ایجاد اشتغال به نفع کشور خواهد بود