فرزاد طلاکش درباره تاثیر نوسان قیمت روی میزان جوجه ریزی افزود: 133 میلیون جوجه ریزی در فروردین به 90 میلیون در مرداد رسیده که پیش از 35 درصد درصد کاهش یافته است.

به گزارش مرور نیوز، دبیر کل فدراسیون طیور ایران با اشاره به اینکه میانگین قیمت فروش هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری در 4 ماه گذشته 32 هزار و 100 تومان بوده است، گفت: در یک مقطعی با وجود اینکه قیمت مرغ بسیار کاهش یافته بود یا این حال عرضه همچنان وجود داشت، زیرا مرغداری های که مرغ تخم گذار دارند به دلیل شرایط متفاوت پرورش این نوع مرغ ها مجبور هستند که مرغ را در هر شرایطی نگهداری کنند، اما برای مرغ گوشتی شرایط متفاوت است و می توانند در وضعیتی که قیمت ها کاهش یافت جوجه ریزی نداشته باشند.

فرزاد طلاکش درباره تاثیر نوسان قیمت روی میزان جوجه ریزی افزود: 133 میلیون جوجه ریزی در فروردین به 90 میلیون در مرداد رسیده که پیش از 35 درصد درصد کاهش یافته است

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر گوشت قرمز از سبد مردم خارج شده است اظهار کرد: تقاضا برای مرغ را باید با خودش مقایسه کرد و امروز قیمت مرغ در بازار آزاد باید حداقل 70 هزار تومان باشد زیرا قیمت تمام شده هر کیلو  حداقل 49 هزار تومان است و وقتی هزینه کشتارگاه و خرده فروشی و ... را هم حساب کنیم قیمت هر کیلو کرغ کمتر از 70 هزار تومان دست مردم نمی رسد و اگر کسی می گوید 65 هزار تومان هر کیلو مرغ گرانفرشی است اجحاف در حق مرغدار است.

دبیر کل فدراسیون طیور ایران درباره قیمت روز گوشت مرغ گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو مرغ 62 هزار تومان است و درب مرغداری بهترین حالت 42 هزار تومان است که 4 هزار تومان کمتر از قیمت مصوب است. البته نباید فراموش کرد که قیمت مرغ 3 هفته پیش در مغازه زیر 50 هزار تومان بود و به تازگی به این نرخ رسیده است.