رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به ضرورت تجلیل از برترین‌های حوزه اقتصاد مقاومتی گفت: ارتقای تولید داخلی، محور اصلی اهداف اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش مرور نیوز، «سیدعلی اکبر کلانتر» در نشست کارگروه گفتمان‌سازی فرهنگ‌ اقتصاد مقاومتی، اعطای نشان ملی اقتصاد مقاومتی را اقدام مناسبی در راستای ایجاد انگیزه بیش از پیش برای فعالان اقتصادی دانست و اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی، تنها راه توسعه کشور در حوزه مختلف است.

وی با بیان این‌که کارگروه اقتصاد مقاومتی باید سعی کند به‌ منظور تحقق اهداف مختلف مقوله اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های متنوع و منسجم تدوین کند، گفت: خانه‌های صنعت و معدن در طول هر سال 2 مرتبه از صنعت‌گران برتر استان تقدیر می‌کند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد معرفی برگزیدگان در حوزه اقتصاد مقاومتی را ضروری دانست و ادامه داد: استان‌ها نشان و تندیس را با نام استان طراحی کرده و در مراسمی اقدام به اعطای این نشان یا تندیس می‌کنند.

کلانتر با بیان این‌که باید مباحث استانی با توجه به تجربیات آغاز شود، گفت: پارامترهای مورد نیاز برای شناسایی برترین‌ها در این حوزه توسط خانه صنعت، معدن و تجارت یزد گردآوری شده و استانداردهای لازم مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: برداشت از اقتصاد مقاومتی این است که باید با محوریت تولید کار کنیم، در فرمایشات مقام معظم رهبری هم توجه ویژه‌ای به تولید شده است.

کلانتر یادآور شد: اگر نتوانیم تولید رقابت‌پذیر داشته باشیم نمی‌توانیم موفقیت خوبی به دست آوریم از همین‌رو باید به تولید توجه ویژه‌ای داشته باشیم و همه سازمان‌ها در این زمینه قدم بردارند و به گونه‌ای کار کنند که در نهایت به رونق و پیشرفت تولید کمکی انجام شود.