وزیر راه و شهرسازی گفت: ۸ میلیون سرپرست خانوار مستاجر در کشور وجود دارند که برنامه ما برای افزایش ساخت مسکن ساخت منازل صنعتی و سریع در کشور است.

 

به گزارش مرور نیوز، رستم قاسمی ظهر دوشنبه در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی فارس تعهد ساخت مسکن را ۴ میلیون واحد در ۴ سال بیان کرد و گفت: به دنبال افزایش این تعداد هستیم که با اجرای خانه‌های ویلایی ممکن می‌شود. وی با بیان اینکه صنعتی سازی مسکن، یکی از طرح‌ها مورد نظر در نهضت ملی مسکن است که در این طرح ساخت خانه‌ها سریع‌تر خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۸ میلیون سرپرست خانوار مستأجر در کشور گفت: به استانداران اختیار دادیم که با توجه به شناخت استان، برای تسهیل در ساخت مسکن اقدام کنند.

قاسمی به آغاز طرح ملی مسکن در بعضی از استان‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در حال رایزنی هستیم که در استان‌های دارای زمین بیشتر، طرح ملی مسکن به صورت تک واحده و خود مالکی اجرا شود.

وی با بیان اینکه در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از هزینه‌های سبد خانوار صرف مسکن می‌شود افزود: این هزینه بسیار زیاد است و به همین دلیل از هر روشی برای خانه دار شدن مردم استقبال می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: استان فارس رتبه ۲۷ کشور را در طرح نهضت ملی مسکن دارد که با وجود ظرفیت‌های بزرگ این استان از جمله نیروی انسانی، مصالح و تجهیزات، این جایگاه قابل قبول نیست.