وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توسعه صنعت ریسندگی به رونق اقتصاد کشاورزی استان گلستان کمک می کند.

به گزارش مرور نیوز، سیدرضا فاطمی‌امین در حاشیه سفر به استان گلستان و بازدید از کارخانه ریسندگی ماهوت شمال، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه استان گلستان از اقلیم و خاک بسیار خوبی برای کشاورزی برخوردار است، اظهار کرد: یکی از مزیت‌های استان کشت محصولات خاص از قبیل "پنبه" است که گلستان از گذشته ظرفیت بسیار خاصی در این زمینه دارد.

وزیر صمت با بیان اینکه پنبه استان گلستان از گذشته به محصولی با کیفیت معروف بوده است، ادامه داد: حال به دلایلی این کیفیت کاهش پیدا کرده که باید بررسی شود.

وی با اشاره به اینکه احداث کارخانه های ریسندگی در گلستان می تواند به کشت پنبه و ارتقای اقتصاد کشاورزی استان کمک کند، افزود: باید بین کشاورزی و صنعت ارتباط بهینه ایجاد کنیم، زیرا این ارتباط به نفع هر دو بخش صنعت و کشاورزی است.

فاطمی‌امین با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین کارهای بخش کشاورزی "کشت قراردادی" است، خاطرنشان کرد: این روش در بسیاری از صنایع اتفاق افتاده است و در صنعت کشاورزی باید واحدهای تولیدی نهاده‌ها را تهیه کنند و در اختیار کشاورزان قرار دهند و پس از کشت، محصول را از کشاورزان خریداری کرده و سپس به بهره برداری برسانند.

وی با تاکید بر اینکه این رویه به سود کشاورز است، تصریح کرد: در این روش علاوه بر این که کشاورز مواد اولیه خود را به دست می آورد نقدینگی خود را هم تهیه می کند.

وزیر صمت با اشاره به اینکه کارخانه ریسندگی "ماهوت شمال" نیز اقداماتی را در این زمینه انجام خواهد داد، گفت: این کار بسیار ارزشمند است و زمینه ساز رونق صنعت کشت پنبه در استان گلستان می شود.

به گزارش ایسنا، بازدید از شهرک‌های صنعتی بندرگز، سرخنکلاته گرگان، علی‌آبادکتول، شهرک صنعتی کلاله و گنبدکاووس و معدن ذغال‌سنگ رامیان از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه فاطمی‌امین است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در جلسه ای که با حضور استاندار گلستان و مدیران استانی در سالن شهید رجایی استانداری برگزار می شود، شرکت می کند.