رئیس سازمان ملی بهره وری ایران از هدر رفت سالانه بین ۲۵ تا ۳۰ درصد تولیدات کشاورزی در کشور خبر داد.

به گزارش مرورنیوز، میرسامان پیشوایی، عصر دوشنبه در جلسه شورای اداری استان یزد با اشاره به اینکه رشد اقتصادی از اهداف دولت سیزدهم به شمار می رود، اظهار داشت: رشد اقتصادی علاوه بر توسعه در بخش های مختلف صنعتی و معدنی، در بهره وری نیز قابل دستیابی است.

وی با اشاره به اینکه هدفگذاری دولت در رشد اقتصادی، هشت درصد است، افزود: بخشی از این رشد اقتصادی را می توان از طریق بهره وری محقق کرد.

پیشوایی ادامه داد: تحقق رشد اقتصادی از طریق ارتقاء بهره وری، نیاز به فکر بدیع و خلاقانه دارد و باید بتوان از سرمایه های موجود به نحو مطلوبی بهره گرفت.

رئیس سازمان ملی بهره وری عنوان کرد: بهره وری ریشه در خلاقیت و نوآوری دارد و تا این مهم محقق نشود، نمی توان به ارتقاء بهره وری و در کنار آن رشد اقتصادی امید داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهره وری در تولیدات کشاورزی و غذایی نیز باید مدنظر باشد، اظهار داشت: سالانه ۲۵ تا ۳۰ درصد تولیدات کشاورزی در کشور ما هدر می رود که این میزان برای سیر کردن ۳۰ میلیون نفر کافی است.

پیشوایی با تاکید بر اینکه باید بهره وری را جدی بگیریم، عنوان کرد: مصمم هستیم بهره وری را به جبران خدمات، بودجه و انتصاب مدیران اتصال دهیم بر این اساس امسال در قانون بودجه، اعتباراتی به همین منظور در نظر گرفته شده است.