وزیر اقتصاد در شورای هماهنگی بانک های استان کرمان گفت: برخی از بانک‌های استان به‌ویژه بخش خصوصی نسبت تسهیلات به سپرده آنها کمتر از ۵۰ درصد مصوبه بانک مرکزی است.

به گزارش مرورنیوز، سیداحسان خاندوزی امشب در شورای هماهنگی بانک‌ها‌ی استان کرمان با بیان اینکه متاسفانه شبکه بانکی عمدتا از یک ناترازی تاریخی حداقل مربوط به هشت الی۱۰ سال گذشته رنج می‌برد، اظهار کرد: اصلاح شبکه بانکی همچنان در دستور کار دولت تا پایان قرار دارد که باید با همت کارشناسان و مدیران بانک‌ها و سایر سیاستگذاران این عقبه دشوار اما در عین حال ضروری و پر دستاورد عبور کنیم و ما نمی‌توانیم در بر همان پاشنه قدیم بچرخیم.

خاندوزی عنوان کرد: چند درصد از ترازنامه  بانک‌های کشور دچار انجمادها، فرارهای حقوقی، ساخت و باز تولید و ناترازی هستند که این مورد باید بررسی شود.

وی بیان داشت: ساخت ترازنامه‌های جدید زمان زیادی را می‌طلبد و باید در دستور کار توجهات سیاست‌مداران قرار دهیم.

وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بانک‌های استان کرمان گفت: برخی از بانک‌های استان به‌ویژه بخش خصوصی نسبت تسهیلات به سپرده آنها کمتر از ۵۰ درصد مصوبه بانک مرکزی است.

خاندوزی با اشاره به اینکه علت کم‌کاری بانک‌های خصوصی برای ما مبهم بوده و قابل قبول نیست، ابراز داشت: ما حق مالکیت خصوصی را به رسمیت می‌شناسیم اما مانع از این نیست که تنظیم‌گری و نظارت بر حوزه‌های بانک‌ها از بانک مرکزی خارج باشند و باید معلوم شود چرا کمتر از ۵۰ درصد تسهیلات پرداخت شده است.

وی ابراز داشت: مسأله اداره اقتصادی کشور را نمی‌شود اینقدر سهل‌انگارانه و با بی‌توجهی و بی‌مبالاتی اداره کرد، برخی از بانک‌ها در همین استان دو برابر میزان سپرده‌های دریافت کرده تسهیلات می‌دهند.

خاندوزی افزود: استمهال وام‌های کشاورزی دغدغه کاملا درستی است و این نقطه ضعف جدی نهادی است که اساسا برای همین روزهای مبادا تعبیه شده، کسانی که تعهد داشته‌اند و محصولات خود را  بیمه کردند و محصولات آنها دچار خسارت شده باید در اسرع وقت خسارت آنها پرداخت شود و من حتما فردا در جلسه هیئت دولت این دغدغه را منعکس می‌کنم.