ایلان ماسک پس از به دست گرفتن مالکیت توییتر، زمینه‌سازی برای اخراج‌های گسترده در این شرکت شبکه اجتماعی را آغاز کرد.

به گزارش مرور نیوز، یک منبع آگاه به بلومبرگ گفت: این میلیاردر کارآفرین که خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر را پنج شنبه گذشته تکمیل کرد، از مدیران این شرکت خواسته است فهرست اعضای تیم که باید اخراج شوند را تهیه کنند.

روزنامه نیویورک تایمز پیش‌تر گزارش کرده بود تعدیل کارمندان توییتر ممکن است از روز شنبه آغاز شود. نماینده توییتر در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند.

پیش از نهایی کردن معامله خرید توییتر، هنگامی که ماسک به سرمایه‌گذاران گفته بود ۷۵ درصد از حدود ۷۵۰۰ کارمند توییتر را اخراج خواهد کرد، نگرانی‌های فراوانی نسبت به اخراج‌های گسترده وجود داشت. ایلان ماسک بعدا منکر تصمیم برای اخراج کارمندان توییتر شد اما درباره طرحهای حذف مشاغل در این شرکت توضیحی نداد.

روزنامه واشنگتن پست روز شنبه گزارش کرد ممکن است۵۰ درصد از کارکنان توییتر تعدیل شوند. یکی از نخستین واحدهایی که هدف این تعدیل قرار می‌گیرد، احتمالا تیم حقوقی و اعتماد و ایمنی خواهد بود که بر کنترل محتوا، نظارت دارد.

ماسک اکثر تیم مدیریت توییتر از جمله مدیرعامل، مدیرمالی و دو کارمند حقوقی ارشد را اخراج کرده است. به گفته منابع آگاه، وی قصد دارد در کوتاه مدت مدیرعامل توییتر شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ماسک در هفته‌های اخیر به اولویتهای کارکنانش اشاره و اعلام کرد می‌خواهد به محصول اصلی متمرکز شود. وی اوایل اکتبر توییت کرده بود: مهندس نرم افزار، فعالیت‌های سرور و طراحی، در کنترل کامل خواهند بود. به گفته منابع آگاه، بعضی از کارکنان به نشست روز چهارشنبه دعوت شده بودند اما بعضی دعوت نشده بودند. این موضوع، این شک را ایجاد کرد که کدام تیم‌ها تعدیل خواهند شد.