رئیس سازمان برنامه و بودجه از اختصاص یک هزار میلیارد ریال برای ایجاد اشتغال در کشور در بودجه سال 96 خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، محمدباقر نوبخت صبح امروز  در بوشهر اظهار داشت: در راستای ایجاد اشتغال و با توجه به نگاه دولت به کارآفرینی، یک هزار میلیارد ریال اعتبار در بودجه سال 96 برای اشتغال در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: دولت در نظر دارد که با کمک سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی 950 هزار شغل طی برنامه ششم که از سال 96 آغاز می‌شود، ایجاد کند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: یکی از برنامه‌های دولت در سند چشم‌انداز بودجه‌ای برنامه ششم توسعه کشور، رسیدن به نرخ تورم تک رقمی است که دنبال این هستیم که هر سال 734 هزار میلیارد تومان با کمک بخش خصوصی در کشور سرمایه‌گذاری مولد انجام شود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه معین بودجه‌ای استان بوشهر هستم مسئولیت بزرگی در تخصیص اعتبارات به این استان دارم و سعی می‌شود که از دیدگاه نخبگان استان در این سفر اسفاده کنم.

نوبخت هدف از بازدید یک روزه خود از استان بوشهر را بررسی وضعیت استان بوشهر و ایجاد تصمیم‌هایی برای توسعه این استان عنوان کرد.

از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در سفر نوبخت به استان بوشهر می‌توان سرکشی از طرح‌های دهکده گردشگری بوشهر، ورزشگاه 15 هزار نفری در حال ساخت بوشهر، خروجی دوم بوشهر، طرح آبیاری تحت فشار نخلستان‌های دشتستان به عنوان طرح پایلوت کشوری، مجموعه صدرا و بندر تجاری دلوار نام برد.