وزیر راه و شهرسازی گفت: بانک مرکزی وظایف بانک‌ها بر اساس قانون جهش تولید مسکن را به آن‌ها ابلاغ کرده ولی بانک‌ها به دلایل متعددی به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، «رستم قاسمی» روز سه شنبه با بیان اینکه تکریم مردم سرلوحه کار همه مدیران مجموعه وزارت راه وشهرسازی قرار دارد، گفت: در سال ۱۴۰۱ ادارت کل راه و شهرسازی استان‌ها بیش از ۳ هزار و ۳۰۰ نفر مراجعات مردمی داشتند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری میزهای خدمت وزارت راه و شهرسازی در سفرهای استانی رئیس جمهور خاطر نشان کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی با برگزاری میز خدمت در حدود ۲۸ سفر استانی رتبه اول را در این خصوص کسب کرده است.

قاسمی خاطر نشان کرد: در سال ۱۴۰۱ سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی بیش از یک هزار نفر مراجعه مردمی داشتند.

وی درباره سیستم پیگیری دستورات صادر شده در ملاقات‌های مردمی توضیح داد: تمامی دستورات صادر شده امروز برای برطرف شدن مشکلات مراجعان به مدیران مربوطه ابلاغ شد و مردم می‌توانند از طریق اداره ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی به صورت مستقیم پیگیر مسائل خود باشند.

وزیر راه و شهرسازی از رفع اخرین ایرادات شورای نگهبان به اساسنامه صندوق توسعه ملی مسکن خبر داد و افزود: آخرین ایرادات هفته گذشته در دولت برطرف و به شورای نگهبان ارسال شد.

قاسمی همچنین درباره تکالیف بانک‌ها در خصوص پرداخت تسهیلات برای طرح نهضت ملی مسکن گفت: بانک مرکزی وظایف بانک‌ها بر اساس قانون جهش تولید مسکن را به آن‌ها ابلاغ کرده ولی بانک‌ها به دلایل متعددی به تعهدات خود عمل نکرده‌اند.

وی درباره میزان پیشرفت و توسعه طرح نهضت ملی مسکن با بیان اینکه رئیس جمهور هر هفته‌ این موضوع را پیگیری می‌کنند، افرود: روش‌هایی را به منظور سرعت بخشی و توسعه طرح نهضت ملی مسکن در پیش گرفتیم که شامل واگذاری زمین برای ساخت خانه های یک طبقه در شهرهای دارای زمین می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:‌ در شهرهای دارای اراضی کافی، به مردم زمین واگذار می‌شود و وام برای ساخت مسکن توسط خود متقاضیان نیز پرداخت خواهد شد و مردم می‌توانند به ساخت مسکن تدریجی هم اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد:‌ آیین‌نامه قانون جوانی جمعیت و اهدای زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر ابلاغ شده و مردم می‌توانند برای دریافت آن مراجعه کنند، وزارت راه و شهرسازی طبق قانون به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

برگزاری ملاقات مردمی وزیر راه و شهرسازی

همچنین امروز(سه شنبه) ملاقات مردمی وزیر راه و شهرسازی با مراجعانی از شهرهای مختلف کشور به منظور رفع مشکلات مردم برگزار شد.

قاسمی به همراه تعدادی از معاونین این مجموعه در ملاقات مردمی خود، میزبان تعدادی از مراجعان بود و دستورات لازم برای رفع مشکلات آن‌ها را صادر کرد.

بیشترین مشکلات مطرح شده در این دیدارها در خصوص درخواست برای حل مشکل واگذاری مسکن، مسائل حقوقی املاک و ... بود.

مراجعه کنندگان از شهرهای خرم آباد، زنجان، قزوین، کرج، پردیس و ... طی ملاقات‌های رو در رو به بیان مستقیم مسائل خود پرداختند.

طی ۶ ماهه اول سال جاری ۲۳۸۹ نفر با مدیران ادارات کل راه و شهرسازی ملاقات داشته و مشکلات خود را مطرح کرده‌اند. در همین مدت ۱۱۳۷ نفر با روسای سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی دیدار کرده‌اند.