روبیکا، بسیار فراتر از یک اپلیکیشن برای سرگرمی، پلتفرمی جامع و امن برای پاسخ به تمام نیازهای کاربران ایرانی در فضای مجازی، از جمله پیام رسانی، شبکه اجتماعی، فروشگاه و پخش فیلم و سریال است.

به گزارش مرور نیوز، روبیکا، یک سوپراپلیکیشن، با مجموعه‌ای از خدمات گسترده است. یک پلتفرم با زیرساختی امن و بزرگ، که توانایی ارایه خدمات به بخش زیادی از کاربران، با حفظ کیفیت شبکه، پایداری و سرعت بالا را داراست. سهامداران روبیکا را دو اپراتور همراه اول و ایرانسل تشکیل می‌دهند که هر کدام ۴۰ درصد سهم داشته و ۲۰ درصد باقیمانده نیز در اختیار سازندگان این پلتفرم است. 

روبیکا، بسیار فراتر از یک اپلیکیشن برای سرگرمی، پلتفرمی جامع و امن برای پاسخ به تمام نیاز‌های کاربران ایرانی در فضای مجازی، از جمله پیام رسانی، شبکه اجتماعی، فروشگاه و پخش فیلم و سریال است. هر چند این پلتفرم، در یک سال گذشته با مشکلاتی از جمله حذف از استور‌های بین‌المللی بخاطر تحریم‌های آمریکا و یا اخطار گوگل‌پلی پروتکت در آبان ۱۴۰۱ (که طی یک روز مرتفع شد) مواجه بود، اما هم اکنون با داشتن بیش از ۵۰ میلیون نصب، ۳۵ میلیون کاربر فعال و ۱۷ میلیون کاربر روزانه، بعنوان پر مخاطب‌ترین پیام رسان بومی در حال فعالیت است. همچنین پیام رسان روبیکا، با استفاده از سیستم end to end encrypt در ارسال پیام‌های صوتی و تصویری، یکی از امن‌ترین پیام‌رسان‌ها است و حفاظت از حریم خصوصی و امنیت کاربران را تضمین می‌کند. همان‌طور که اشاره شد، با توجه به ارتباط این روبیکا به دو اپراتور بزرگ کشور، می‌توان گفت که بالاترین سرعت و کیفیت ارتباطی را نیز در میان سایر پیامرسان‌ها داراست. در ادامه تعدادی از بخش‌ها و امکانات مختلف این سوپراپلیکیشن به استحضار می‌رسد: 

پیامرسان: 

پیامرسان روبیکا، قابلیت ارسال محتوای متنی، تصویری، ویدئو، فایل، ویس، ساخت کانال و گروه، آمار کانال‌ها، پخش زنده، ساخت نظرسنجی و آزمون، اتاق گفتگوی صوتی، تماس صوتی و تصویری و ارسال موقعیت مکانی را دارد. 

شبکه اجتماعی روبینو:

 از طریق شبکه اجتماعی روبینو میتوانید عکس‌ها و ویدئو‌های خود را به اشتراک بگذارید. رویداد‌های جذاب روزانه را میتوان از طریق بخش استوری دنبال کرد. امکان پخش زنده و تعامل با مخاطبین. بخش ویترین از پرطرفدارترین و پربازدیدترین بخش‌های روبینو است. پست‌ها بر اساس معیار‌های متنوعی در ویترین قرار می‌گیرند و بصورت چرخشی چندین مرتبه در روز تغییر می‌کنند. در مورد ورود پست‌ها به بخش ویترین بر اساس الگوریتمی پیچیده و خودکار، تصمیم‌گیری می‌شود اما، به زبان ساده، در صورتی که یک پست تعداد لایک، بازدید، کامنت و... بالایی داشته باشد و این اعداد با هم متناسب باشند، به بخش ویترین وارد می‌شود. هزینه اینترنت برای استفاده از روبینو به صورت تمام‌بها محاسبه می‌شود.

بخش فیلم و سریال:

 میتوانید فیلم و سریال‌های محبوبتان را بدون نیاز به خرید اشتراک در روبیکا تماشا کنید. بیش از ۶۰۰۰۰ عنوان فیلم و سریال و انیمیشن درحال حاضر در این بخش وجود دارد. همراه اول و ایرانسل دو سهامدار اصلی روبیکا هستند و فقط تماشای فیلم و سریال با اینترنت این دو اپراتور امکان پذیر است. 

کسب درآمد:

فقط با داشتن کانال یا صفحه روبینو، می‌توانید با تولید و انتشار محتوا کسب درآمد کنید. تمام سازندگان کانال در پیامرسان و صفحات روبینو، عضو سیستم کسب درآمد هستند و می‌توانند از این قابلیت روبیکا استفاده کنند.

کسب درآمد در روبیکا به این شکل است که کاربران می‌توانند از طریق کاربر فعال و مصرف ترافیک اعضای کانال یا دنبال کنندگانش، درآمد کسب کنند. 

در بالای بخش سرویس‌ها، آیکون کسب درآمد را میتوانید ببینید و جزئیات پنل درآمدتان (قوانین- احراز هویت-تسویه‌ها – جریمه ها) را مشاهده نمایید.

فروشگاه:

فروشگاه، جدیدترین سرویس روبیکاست که با هدف آسان کردن فرایند خرید و فروش راه‌اندازی شده است. با افتتاح این سرویس، کاربران روبیکا قادر خواهند بود کالا‌های مورد نظرشان را آسان‌تر بخرند و بفروشند. 

امکانات ویژه سرویس فروشگاه

• امکان تعریف و افزودن کالا به فروشگاه

• اتصال مستقیم پست روبینو به بخش خرید کالا در فروشگاه (این یعنی شما می‌توانید با کاربر را مستقیما از پست روبینویی که در آن کالا را تبلیغ کرده‌اید، به صفحه خرید همان کالا در فروشگاهتان هدایت کنید.)

• امکان درخواست خرید و ثبت سفارش کالا‌ها توسط کاربران

• امکان پروموشن و درخواست تبلیغات رسمی در صفحه اصلی و ویترین