رئیس توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از جمع‌آوری کانترهای غیرمجاز با هدف ساماندهی فعالیت‌های حوزه صنعت گردشگری در قشم خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرضا دشتی‌زاده با اشاره به جمع‌آوری کانترهای غیرمجاز در قشم اظهار داشت: سه کانتر نصب شده مقابل مجتمع سیتی‌سنتر شب گذشته با همکاری اداره اماکن عمومی قشم جمع‌آوری شد.

وی با اعلام اینکه دریافت مجوز رسمی برای هرگونه فعالیت ضروری است، افزود: متاسفانه افراد اداره‌کننده این کانترها به دلیل شرکت نکردن در دوره‌های آموزشی و نداشتن مجوز، از صلاحیت ارائه خدمات در حوزه گردشگری برخوردار نبودند.

دشتی‌زاده اضافه کرد: مسافران و گردشگران جزیره قشم بارها از نحوه ارائه نامناسب خدمات فعالان گردشگری در این کانترها به اداره‌کل گردشگری شکایت کرده بودند که در نهایت منجر به جمع‌آوری آن شد.

رئیس توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از این پس افرادی مجاز به ارائه خدمات در کانتر مقابل مجتمع‌های تجاری در جزیره قشم خواهند بود که از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم مجوز نصب و فعالیت دریافت کنند.

جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس با داشتن سایت‌های فراوان گردشگری در جنوب ایران واقع شده و در طول سال بیش از 5 میلیون مسافر و گردشگر با سفر به این جزیره از ظرفیت‌های فراوان خدادادی آن دیدن می‌کنند.