حجم آب موجود در سدهای کشور با رشد ۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال آبی پارسال همراه شده است.

به گزارش مرورنیوز، گرچه امسال سومین پاییز همراه با خشکسالی را سپری می‌کنیم و میزان بارش‌های آن با کاهش همراه است، اما از ابتدای سال آبی جاری و با بارش‌های نه‌چندان مناسب وضعیت سدهای مهم کشور بهبود اندکی یافته است.

بر اساس تازه‌ترین گزارش دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور، حجم آب موجود در سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا امروز (شنبه، ۲۸ آبان‌ماه) در حالی به رقم ۱۷ میلیارد و ۹۳۰ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال که این رقم ۱۷ میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب بوده، از رشد ۲ درصدی برخوردار شده است.

همچنین این رقم روز ۲۱ آبان‌ماه ۱۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب بود که رشد کمی را نشان می‌دهد.

کل آب ورودی به مخازن سدهای کشور نیز از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۸ آبان‌ماه به رقم ۲ میلیارد و ۲۴ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه در سال آبی پارسال که ۲ میلیارد و ۱۰ میلیون مترمکعب بوده رشد ۱۱ درصدی یافته است.

وضعیت خروجی آب از سدها هم به این‌گونه است که از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۸ آبان‌ماه سه میلیارد و ۴۳۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده است.

سال آبی گذشته رقم خروج آب از سدها سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون مترمکعب بود که در مقایسه با میزان خروجی امسال ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وضعیت خیلی خوب  سدهای هرمزگان

وضعیت سدهای استان هرمزگان در این‌ بین از بقیه سدهای کشور بهتر است، به‌گونه‌ای که سد استقلال با ۱۴۷ میلیون مترمکعب آب با رشد ۱۴۴ درصدی نسبت به پارسال همراه شده است.

میزان پُرشدگی این سد هم ۶۱ درصد است.

سد شمیل و نیان هم با ۴۳ میلیون مترمکعب آب رشد ۱۹۰ درصدی نسبت به سال آبی پارسال دارد و میزان پرشدگی آن به ۴۳ درصد رسید.