وزیر اقتصاد گفت: در حوزه محصولات و کالاهای مرتبط با صنعت و معدن در سمت تولیدکنندگان شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم.

به گزارش مرور نیوز، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارائی  امروز (سه شنبه) در نشست خبری هفتگی خود با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه در فصل تابستان، اظهار کرد: در تابستان ۱۴۰۱ شاخص بهای تولیدکنندگان به ویژه در بخش کالاهای صنعتی و معدنی وضعیت خوبی دارد و شاهد کاهش آن بودیم. تورم فصلی در بخش صنعت در تابستان امسال ۱۴.۸ درصد کاهش پیدا کرده و به منفی ۲.۳ درصد رسیده است که نشان‌دهنده نه تنها ثبات، بلکه اندکی کاهش در قیمت کالاهای صنعتی در تابستان است.

وی افزود: تورم نقطه به نقطه تابستان ۱۴۰۱ نسبت به فصل قبل ۱۶.۲ درصد کاهش پیدا کرده است و تورم سالانه بخش صنعت در تابستان ۷.۶ درصد کاهش داشته است. در حوزه معدن هم شرایط به همین ترتیب است و تورم فصلی تولیدکنندگان در بخش معدن ۹.۴ درصد کاهش داشته و تورم نقطه به نقطه تولیدکنندگان این بخش نیز ۱۴ واحد درصد کاهش پیدا کرده و تورم سالانه ۲۱.۷ درصد کاهش داشته است.

خاندوزی اظهار کرد: این اعداد و ارقام حکایت از این دارد که در حوزه محصولات و کالاهای مرتبط با صنعت و معدن در سمت تولیدکنندگان شاهد کاهش قیمت‌ها هستیم که امیدبخش است در فصل پاییز و زمستان شاهد افزایش قیمت کمتری در سمت مصرف‌کنندگان باشیم.

سخنگوی اقتصادی دولت با بیان اینکه در حوزه خدمات تورم افزایشی بوده است، اظهار کرد: این میزان از ۲.۴ درصد بهار به ۱۶.۲ درصد تابستان افزایش یافته است.