مدیرشعب بانک مسکن استان یزد به همراهی تیم بازاریابی این مدیریت با رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن زرتشتیان یزد دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از بانک مسکن، مدیر شعب بانک مسکن استان یزد در دیدار با رییس و اعضای هیات مدیره انجمن زرتشتیان استان گفت: انجمن در صورت دارا بودن زمین مناسب می تواند از بخش تسهیلات خود مالکی طرح نهضت ملی مسکن برای ساخت مجتمع مسکونی برای هم کیشان خود استفاده کند.

محمدغفوریان در این دیدار، عمده فعالیت بانک مسکن را حوزه تسهیلات بخش مسکن و ساختمان عنوان کرد و افزود: بانک مسکن علاوه بر فعالیت تخصصی در بخش مسکن و ساختمان سایر خدمات بانکی را نیز به مشتریان خود ارائه می‌کند.

غفوریان یکی دیگر از روش‌های پرداخت تسهیلات بانک مسکن که برای جامعه زرتشتیان یزد بسیار مناسب است را تسهیلات بازآفرینی بافت فرسوده عنوان کرد و گفت: با توجه به قرار گرفتن محله زرتشیان یزد در منطقه بافت تاریخی یزد که مشمول طرح بازآفرینی بافت فرسوده شهری نیز می شود، همشهریان زرتشتی یزد می توانند با استفاده از تسهیلات این طرح نسبت به بهسازی و بازسازی واحدهای مسکونی در این بافت اقدام کنند.

مدیر شعب یزد در ادامه اظهار داشت: با توجه به عزم دولت مبنی بر ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، اقدامات قابل توجهی توسط بانک مسکن به عنوان تنها بانک عامل این طرح جهت پیشبرد این برنامه انجام شده است که استان یزد یکی از استان های پیشرو و پیشتاز در این طرح است.

وی یکی از وجوه متمایز طرح نهضت ملی در استان یزد را شروع ساخت واحدهای ویلایی در این طرح عنوان کرد و افزود: یزد تنها استانی است که سامانه ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن آن برای ثبت نام متقاضیان واجد شرایط به صورت مستمر باز است.

مدیر شعب استان تعداد تسهیلات پرداخت شده در طرح نهضت ملی مسکن را بیش از 6 هزار فقره تسهیلات عنوان کرد که قریب به 2هزار فقره از آن در بخش خودمالکی پرداخت شده است که نشان از استقبال مالکان دارای زمین از این طرح است.

رئیس انجمن زرتشتیان و عضو سابق شورای شهر یزد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری با بانک مردمی و خوشنام مسکن گفت: در صورتی که بانک بتواند ابزاری را فراهم کند تا خیّرین زرتشتی با افتتاح حساب، علاوه بر بهره‌مندی از مزایای حساب، امیتاز تسهیلاتی آن را نیز به هم‌کیشان خود اعطا کنند مورد استقبال جامعه زرتشتیان قرار خواهد گرفت.

سپنتا نیکنام یکی از معضلات اجتماعی جامعه زرتشتیان را پدیده مهاجرت جوانان هم‌کیشان خود از شهر یزد عنوان کرد و افزود: برای جلوگیری از این موضوع، ساخت واحدهای مسکونی و مجتمع در زمین‌های موقوفه زرتشتیان در دستور کار انجمن قرار گرفته است که بدون شک استفاده از تسهیلات بانک مسکن در این بخش اجتناب ناپذیر است.

وی یکی از چالش‌های ساخت و ساز در این مناطق را محدودیت‌های ثبت جهانی و میراث فرهنگی در ساخت مسکن عنوان کرد و گفت: چنانچه بانک مسکن برای بازسازی و مرمت واحدهای مسکونی در این بافت‌ها تسهیلات متمایزی را ارائه کند، مورد استقبال جامعه زرتشتیان قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر موجب رونق و آبادانی بافت تاریخی و ثبت شده جهانی یزد نیز خواهد شد.

لازم به ذکر است در این نشست، تیم بازاریابی مدیریت یزد خدمات، سپرده ها و تسهیلاتی بانک مسکن را برای رئیس و اعضای هیات مدیره انجمن زرتشتیان یزد، تشریح کردند.