معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور: فولاد مبارکه الگوی زیست‌محیطی مناسبی برای سایر بنگاه‌های اقتصادی کشور است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان ، در این نمایشگاه که با حضور شرکت فولاد مبارکه و بیش از ۴۰ شرکت فعال در حوزه محیط‌زیست کشور، با نقش‌آفرینی شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوری نوین، کسب‌وکارهای محیط‌زیست و مشاغل سبز و با رویکرد محیط‌زیست مردم‌پایه و هوشمند و فناورانه به مدت ۴ روز در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور پس از برگزاری آیین افتتاحیه نمایشگاه در بازدید از غرفه فولاد مبارکه، ضمن تأکید بر ضرورت آشنایی بیشتر با دستاوردهای این شرکت در حوزه محیط‌زیست، گفت: فولاد مبارکه الگوی زیست‌محیطی مناسبی برای سایر بنگاه‌های اقتصادی کشور است.

علی سلاجقه تصریح کرد: تاکنون فولاد مبارکه در راستای کاهش برداشت از منابع آبی در منطقه، دستاوردهای فوق‌العاده‌ای داشته که امیدوارم این دستاوردها در حوزه رعایت مسائل زیست‌محیطی همچنان تداوم داشته باشد.

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور گفت: صنعت فولاد یکی از صنایع آب‌بر است، اما فولاد مبارکه روند بسیار مناسبی را در زمینه صرفه‌جویی در پیش گرفته و با اجرای بازچرخانی پساب‌های صنعتی و شهری ، تاکنون دستاوردهای خوبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم رعایت مسائل زیست‌محیطی در فولاد مبارکه به‌عنوان الگویی مناسب برای سایر بنگاه‌های اقتصادی و شرکت‌های فعال در این حوزه، مورد توجه جدی قرار گیرد.

 

بازدید معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور از دستاوردهای زیست‌محیطی فولاد مبارکه

محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی کشور، در جریان برگزاری این نمایشگاه، ضمن حضور در غرفه شرکت فولاد مبارکه با مدیران و کارشناسان حوزه محیط‌زیست این شرکت، درخصوص پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در زمینه ارتقای فرایندهای زیست‌محیطی گفت‌وگو کرد و در جریان آخرین دستاوردهای فولاد مبارکه در این زمینه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست یک ارگان مهم برای پایش محیط‌زیست و اکوسیستم کشور است، گفت: باید با حمایت‌های همه‌جانبه تلاش کنیم  این سازمان  وظایف خود را در این زمینه قوی‌تر انجام دهد.

 

سخنگوی دولت در بازدید از غرفه فولاد مبارکه: سرمایه‌گذاری‌های فولاد مبارکه در استفاده بیشتر از پساب‌ها بسیار مهم است

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، در بازدید از غرفه شرکت فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه در استفاده بیشتر از پساب‌ها گفت: استحصال بخشی از آب موردنیاز خطوط تولید در فولاد مبارکه و سرمایه‌گذاری این شرکت در این حوزه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ بنابراین هرقدر بتوان با جمع‌آوری، تصفیه و استفاده از پساب‌های شهری، میزان مصرف پساب نسبت به آب تازه را در صنعت افزایش دهیم، شاهد شرایط زیست‌محیطی بهتری در مناطق هم‌جوار صنایع خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه شرکت‌های فعال در حوزه محیط‌زیست از برگزاری بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست استقبال خوبی کرده‌اند و من واقعا از استقبال خوب شرکت‌های صنعتی از این نمایشگاه شوکه شدم.

 

معاون وزیر نیرو در بازدید از غرفه فولاد مبارکه: خوشبختانه فولاد مبارکه در احداث نیروگاه‌های برق در کشور پیشرو و الگوی سایر واحدهای صنعتی و معدنی است

 محمود کمانی، معاون وزیر نیرو و مدیرعامل سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا)، با حضور در غرفه فولاد مبارکه گفت: احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و خورشیدی توسط شرکت فولاد مبارکه الگوی مناسبی برای شرکت‌های صنعتی و معدنی در کشور است.

وی  اظهار کرد: تاکنون برای شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی کشور به‌منظور ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر، ۲ هزار و ۴۰۰ مگاوات پروانه صادر شده است.

معاون وزیر نیرو به مزیت‌های احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر توسط شرکت‌های بزرگ صنعتی ازجمله شرکت فولاد مبارکه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این شرکت در احداث نیروگاه‌های موردنیاز تولید برق در کشور پیشرو و الگوی سایر واحدهای صنعتی و معدنی است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت نیروگاه‌های تولید برق توسط شرکت‌های بزرگ صنعتی کشور یکی از اولویت‌های مهم وزارت نیرو است تا در این شرایط، ضمن تأمین برق موردنیاز واحدهای صنعتی و معدنی، بخشی از برق تولیدی آن‌ها نیز در سایر مصارف مورد استفاده قرار گیرد.

نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی خورشیدی در دست احداث توسط شرکت فولاد مبارکه بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور است

کمانی با اشاره به احداث نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی توسط شرکت فولاد مبارکه در استان اصفهان اذعان داشت: این نیروگاه بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور است و امیدواریم فولاد مبارکه با برنامه‌ریزی، همت و تلاش مضاعف این نیروگاه را در کشور راه‌اندازی کند.

 

قدردانی معاون وزیر کشور از اقدامات فولاد مبارکه در راستای حفظ محیط‌زیست

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور در بازدید از غرفه شرکت فولاد مبارکه در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست، از سرمایه‌گذاری و اجرای طرح‌ها و اقدامات شرکت فولاد مبارکه در زمینه حفظ محیط‌زیست قدردانی کرد.

وی اظهار کرد: آلودگی هوا و ترافیک  دو  مشکل اساسی کلان‌شهرهای کشور است. مردم نگران آلودگی‌های هوا هستند و اگر ما بتوانیم این اطمینان خاطر را به مردم بدهیم که با هرگونه آلودگی هوا مقابله می‌شود، بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کرده‌ایم.

بدون شک فولاد مبارکه به اجرای طرح‌ها و اقدامات حفظ محیط‌زیست در منطقه توجه جدی دارد.

جمالی‌نژاد افزود: خوشبختانه تاکنون این شرکت برای رفع آلودگی‌ها تدابیر لازم را اندیشیده است.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بدون شک فولاد مبارکه به اجرای طرح‌ها و اقدامات مرتبط به حفظ محیط‌زیست در منطقه توجه جدی دارد و دیگر صنایع بزرگ و کوچک کشور نیز باید به حفظ محیط‌زیست توجه لازم را داشته باشند.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: احساس من این است که اگر مردم مطمئن شوند که شرکت‌های بزرگ صنعتی ازجمله فولاد مبارکه و یا ذوب‌آهن اصفهان در زمینه حفظ محیط‌زیست اقدامات ارزشمندی انجام می‌دهند، بیشتر دغدغه‌های آن‌ها برطرف می‌شود.

وی در پایان اذعان داشت: من از اینجا از تلاش‌های دست‌اندرکاران شرکت فولاد مبارکه در زمینه تولید و  حفظ محیط‌زیست قدردانی می‌کنم.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان تصریح کرد: پروژه‌های زیادی توسط شرکت فولاد مبارکه در حوزه محیط‌زیست در استان اصفهان محقق شده

سید مصطفی قادریان، رئیس اداره روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان نیز ضمن حضور در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست، در بازدید از غرفه شرکت فولاد مبارکه گفت: تاکنون پروژه‌های زیادی توسط شرکت فولاد مبارکه در حوزه رعایت موازین محیط‌زیست در استان اصفهان محقق شده و خوشبختانه هم‌اکنون اجرای برخی از این پروژه‌ها سرعت بیشتری گرفته است.

 

فولاد مبارکه دوستدار محیط‌زیست و پایبند به رعایت مسائل زیست‌محیطی

وی ارتقای بهره‌وری در مصرف انرژی، رعایت الزامات زیست‌محیطی در مصرف حامل‌های انرژی، بازچرخانی آب‌های مصرفی و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی را از مهم‌ترین پروژه‌های شرکت فولاد مبارکه در راستای حفظ مسائل زیست‌محیطی اعلام کرد.

قادریان با بیان اینکه شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان دوستدار محیط‌زیست و پایبند به رعایت الزامات زیست‌محیطی تاکنون اقدامات قابل‌توجهی را در این زمینه اجرا کرده است، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان در زمینه حفظ محیط‌زیست، توجه به مسئولیت اجتماعی در رعایت مسائل زیست‌محیطی و دست‌یابی به رعایت استانداردهای این حوزه از اهم اقدامات شرکت فولاد مبارکه در این زمینه است.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه تلاش در جهت حفظ محیط‌زیست و توجه به این مسئله مهم، احترام به کرامت انسانی است و شرکت فولاد مبارکه تاکنون در این زمینه به‌خوبی به وظایف خود عمل کرده است.

رئیس محیط‌زیست فولاد مبارکه در نمایشگاه محیط‌زیست خبر داد؛ سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری و اجرای بیش از ۲۵۰ پروژه زیست‌محیطی در فولاد مبارکه

رئیس محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه گفت: تاکنون بیش از ۲۵۰ پروژه در حوزه محیط‌زیست در زمینه کاهش آلاینده‌های هوا، آب، خاک، پسماندها و کاهش مصرف انرژی در فولاد مبارکه اصفهان اجرا شده است.

بهنام کاویانی گفت: شرکت فولاد مبارکه برای اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی خود تاکنون ۳۰ هزار میلیارد تومان، معادل یک میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است.

 

پایش آنلاین و اندازه‌گیری آلاینده‌ها از مهم‌ترین پروژه‌های فولاد مبارکه

وی افزود: نصب سیستم مه‌پاش برای کنترل گردوغبار و آلودگی هوا، نصب انواع غبارگیر و پاشش شیر آهک و سیستم رطوبت‌سنجی برای کنترل بیشتر آلودگی هوا، ساخت سایت مدرن و ساماندهی پسماندهای تولیدی از طریق سامانه جامع مدیریت پسماند سازمان محیط‌زیست، مشارکت در برنامه‌های کاهش گازهای گلخانه‌ای، ساخت سالن استاندارد برای نگهداری تجهیزات حاوی روغن اسکارل، ساخت تصفیه‌خانه 3700 مترمکعبی بر ساعت و بازچرخانی پسماندهای صنعتی و شهری، اجرای بزرگ‌ترین پروژه اسمز معکوس کشور با ظرفیت 3000 مترمکعب در ساعت، نگهداری 1600 هکتار فضای سبز برای کاهش دی‌اکسید کربن و دمای هوا در منطقه و اجرای سیستم‌های پایش آنلاین و اندازه‌گیری آلاینده‌ها از مهم‌ترین پروژه‌های فولاد مبارکه به‌عنوان حامی محیط‌زیست است.

رئیس محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه رعایت الزامات زیست‌محیطی در شرکت فولاد مبارکه را از اهم رویکردهای مدیریتی این شرکت و در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت دانست و گفت: مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بنگاه‌های بزرگ اقتصادی ایجاب می‌کند که آن‌ها در مسائل اجتماعی به‌موقع ورود کنند و شرکت فولاد مبارکه در این زمینه با آگاهی‌سازی ذی‌نفعان اقدامات و برنامه‌های زیادی را به اجرا گذاشته است.

 

ساخت نیروگاه یک هزار مگاواتی با رعایت تمام مسائل زیست‌محیطی

کاویانی ادامه داد: فولاد مبارکه در زمینه تأمین انرژی،  در حال حاضر اقدام به ساخت نیروگاه یک هزار مگاواتی سیکل ترکیبی با راندمان بالا کرده تا برق مصرفی خود را با رعایت تمام الزامات زیست‌محیطی تأمین کند.

رئیس محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه تأکید کرد: در زمینه انرژی‌های تجدیدپذیر نیز شرکت فولاد مبارکه اصفهان اقدام به ساخت نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی کرده و هم‌زمان در حال بررسی و مطالعه جهت نصب توربین‌های بادی تولید برق است.

کاویانی بیان داشت: خوشبختانه در زمینه اصلاح و بهبود فرایندها نیز شرکت فولاد مبارکه در راستای کاهش رد پای کربن، آب و حسابداری محیط‌زیستی، اقدامات مثبتی را آغاز کرده که با اجرایی شدن آن‌ها، عملکرد زیست‌محیطی شرکت فولاد مبارکه بیش‌ازپیش ارتقا می‌یابد.

وی یادآور شد: این شرکت در راستای بهبود عملکرد زیست‌محیطی در حال حاضر آموزش‌های موردنیاز را برای کارکنان، پیمانکاران و زنجیره تأمین آن در دستور کار خود قرار داده تا در زمینه حفظ محیط‌زیست با رعایت تمام موازین موردنیاز در این حوزه به توسعه پایدار برسد.

 

 در دومین روز نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست صورت گرفت؛ بازدیـد دانشجویان از غرفه فولاد مبارکه در نمایشگاه محیط‌زیست

در دومین روز از نمایشگاه بین‌المللی محیط‌زیست، تعدادی از دانشجویان رشته مهندسی انرژی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی به همراه اساتید خود از غرفه شرکت فولاد مبارکه بازدید کردند.

در بازدید  دانشجویان واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی از  غرفه فولاد مبارکه، دانشجویان این دانشگاه در جریان آخرین پروژه‌ها و طرح‌های محیط‌زیستی شرکت فولاد مبارکه قرار گرفتند.

در این بازدید تعدادی از دانشجویان این دانشگاه درخصوص رعایت مسائل زیست‌محیطی و میزان مصارف آب در فولاد مبارکه سؤالاتی مطرح کردند که پاسخ‌های لازم از سوی رئیس محیط‌زیست این شرکت به دانشجویان حاضر در غرفه ارائه شد.

محمد قهدریجانی، مدیرکل ارتباط با صنعت و تجاری‌سازی دانشگاه واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در این بازدید گفت: این دانشگاه می‌تواند در قالب یک تفاهم‌نامه در حوزه محیط‌زیست، همکاری‌های خوبی با شرکت فولاد مبارکه داشته باشد.

این استاد واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه افزود: ظرفیت‌های ارزشمندی در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد و شرکت فولاد مبارکه می‌تواند از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاهی در حوزه‌های مصرف انرژی و محیط‌زیست استفاده کند. ما آمادگی داریم در این زمینه‌ها با شرکت فولاد مبارکه به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده فولاد در کشور همکاری کنیم.

گفتنی است مدیریت بهره‌وری انرژی و انرژی‌های تجدیدپذیر، مدیریت بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری، نظارت بر اجرای پروژه‌های زیست‌محیطی کشور، حمل‌ونقل عمومی و بهینه‌سازی مصرف سوخت، راهکارهای جلوگیری از آلودگی هوا، مقابله با آلاینده‌ها و رعایت استانداردهای مسائل زیست‌محیطی در حوزه‌های مختلف، از مهم‌ترین محورهای برگزاری این نمایشگاه بود.

همچنین ترویج و اطلاع‌رسانی و به اشتراک گذاشتن تجارب و اقدامات زیست‌محیطی صنایع مختلف کشور، حفظ منابع طبیعی، ساخت‌وسازهای سبز، مدیریت آب و فاضلاب و ارائه راهکارهای حفظ محیط‌زیست در بخش‌های مختلف فنی و مهندسی از مهم‌ترین برنامه‌های برگزاری این نمایشگاه بین‌المللی بود و کارشناسان شرکت فولاد مبارکه در حوزه محیط‌زیست طی ایام برگزاری نمایشگاه، پذیرای عموم بازدیدکنندگان از نمایشگاه و غرفه فولاد مبارکه بودند.

هم‌زمان با برگزاری این نمایشگاه در سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» شرکت‌های خلاق و نوآور دانش‌بنیان و فعال در حوزه محیط‌زیست، آخرین دستاوردهای خود را در این حوزه در معرض دید مردم و بازدیدکنندگان قرار داده‌اند.

برگزاری شش پنل تخصصی گفت‌وگومحور، تبادل تفاهم‌نامه، رونمایی از کتاب‌های تخصصی منتشرشده در حوزه محیط‌زیست، رونمایی از دستگاه‌های فنی جدید پایش هوا ساخت داخل و ... بخش‌های دیگری از فعالیت‌هایی است که در این نمایشگاه انجام شد.