رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران گفت: قیمت برخی از میوه های یلدایی بر اساس کیفیت در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران به شرح زیر است.

به گزارش مرور نیوز،اسدالله کارگر رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار تهران درباره قیمت میوه‌های شب یلدا اظهار داشت: انار ساوه حداقل 10هزار تومان، به‌طور میانگین 20هزار تومان و حداکثر 30هزار تومان در میادین میوه و تره‌بار به‌صورت عمده فروخته می‌شود که در خرده‌فروشی‌ها این محصول حداکثر با 35 درصد سود قابلیت فروش دارد.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم انار شیراز نیز از 15هزار تومان شروع می‌شود و نرخ میانگین آن 25هزار تومان است و حداکثر با 35هزار تومان در میادین مرکزی میوه تهران به‌صورت عمده به فروش می‌رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار ادامه داد: در صورتی که میوه‌فروشی در سطح شهر میوه‌ای لوکس داشته باشد و حتی قیمت آن بالاتر از این نرخ‌ها باشد در صورتی که فاکتور معتبری از خرید عمده خود ارائه دهد مشکلی ندارد به‌طوری که انار لوکس دماوند در میدان مرکزی و به‌صورت عمده به‌قیمت 45هزار تومان نیز به فروش می‌رسد.

وی تصریح کرد: قیمت هندوانه نیز بر اساس کیفیت آن در میدان مرکزی میوه و تره‌بار با قیمت‌های 5هزار تومان، 7هزار تومان و 9هزار تومان به فروش می‌رسد که حداکثر سود خرده‌فروشی آن 35 درصد است.

کارگر ابراز کرد: وضعیت تولید و تأمین میوه‌های مورد نیاز شب یلدا و سایر میوه‌های مصرفی در وضعیت مطلوبی قرار دارد و حتی در برخی از محصولات مانند پرتقال شمال به‌حدی قیمت‌ها کاهش یافته است که هزینه‌های باغداران را جبران نمی‌کند.

وی گفت: قیمت پرتقال شمال در میدان مرکزی میوه و تره‌بار تهران بر اساس کیفیت با قیمت‌های 6هزار تومان، 10هزار تومان تا 15هزار تومان به فروش می‌رسد.