خاندوزی گفت: با توجه به افزایش حجم تعاملات تجاری بین ایران و چین، تاکنون حجم ترانزیت و تبادلات تجاری رشد ۲۰ درصدی داشته است.

به گزارش مرور نیوز، احسان خاندوزی گفت:به عنوان مقدمه ای برای فراهم شدن دیدار روسای جمهور دو کشور اجلاسی با حضور بزرگترین مقام کشور چین و معاون اول رئیس جمهور ایران برگزار شد و این اجلاس متکی بر ۴ کمیته ای بود که دیروز در حوزه های انرژی و گازی و بین دستگاه های اختصاصی منعقد شده بود و به ۱۶ نقطه تفاهم بین دو کشور  رسید و این اقدامات مقدمه ای برای رسیدن تفاهم ۲۵ ساله  بود.

به گفته وزیر اقتصاد،  در این اجلاس اقدامات اجرایی در حوزه انرژی و سرمایه گذاری مشترک دو کشور، تعاملات مالی و ارزی و در زمینه پروژه های استراتژیک و در حوزه های زیر ساختی و بنادر در دستور کار قرار گرفت در ملاقات آتی امیدواریم به توافقات قطعی برسیم.

او گفت‌: وضعیت مبادلات ایران با توجه  به شرایط سیاسی و اقتصادی دو کشور علی رغم محدودیت بین المللی و فشارهای تحریمی  بسیار زیاد است، در این شرایط  وضعیت تجارت  و ترانزیت ۲۰ درصد افزایش داشته ایم و چشم انداز سال میلادی ۲۰۲۳ حاکی از افزایش حجم مبادلات و تجارت است.