دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد از بازار لوازم خانگی در کشور قاچاق است و در بسیاری از بازارهای ته لنجی و مناطق آزاد کالای ناشناس قاچاق وجود دارد.

به گزارش مرور نیوز، عباس هاشمی گفت: در تولید لوازم خانگی بسیاری از تولیدکنندگان با مشکل مواد اولیه روبرو هستند و در حال حاضر در قیمت مواد اولیه مزیتی وجود ندارد  و در دریافت مواد اولیه و  تسهیلات بانکی با مشکل مواجه هستیم.

به گفته دبیر کل انجمن صنایع لوازم خانگی در حال حاضر ۳۵ درصد از بازار قاچاق است و این بازار به صورت اسمی با ممنوعیت مواجه است و عملا در بازار های ته لنجی، مناطق آزاد شاهد ورود کالاهای ناشناس و شناس لوازم خانگی هستیم.

او می گوید: در صورتی که نظارت بر این بازار وجود داشت در حال حاضر باید به جای ۳۵ درصد ۴درصد از کالاهای خارجی در بازار وجود داشت. 

 هاشمی گفت: انجمن صنایع لوازم خانگی ایران حدود ۸۵ درصد بازار را دارد و ۲۸۵ واحد صنعتی  در آنجا مشغول هستند اما هیچ کدام از تولید کنندگان دنیال آن نیستند برای طولانی مدت ممنوعیت واردات داشته باشیم و این سیاست ادامه دار باشد. 

او گفت: ما در حال حاضر عدم سیستماتیک به تولید و تجارت داریم و همین امر باعث شده که هزینه تولید کنندگان بسیار افزایش یاید.

هاشمی گفت: تحریم، کار را برای تولید کنندگان سخت تر کرده است بعد از ممنوعیت، محدودیت ایجاد می شود اما باید از این فرصت تولیدکنندگان استفاده‌ کرد و همزمان در قطعه سازی،  محصول خود را  ارتقا دهند و از  سوی دیگر باید حمایت های منطقی تعرفه ای ایجاد شود.

او گفت: با ۱۴۰ میلیون تومان می شود یک سری جهزینه ایرانی اقتصادی که در آن اقلامی مانند یخچال فریزر، اجاق گاز و ماشین لباسشویی وجود داشته باشد تهیه کر