وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: سازمان امور مالیاتی به صورت ویژه و ظرف ۱۰ روز آینده انتقال پرونده‌های مالیاتی واحدهای معدنی به محل فعالیت آن‌ها در خراسان جنوبی را تعیین تکلیف کند.

به گزارش مرور نیوز ، سید احسان خاندوزی در شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد اظهار کرد: تلاش‌های خوب، مخلصانه، جدی و با پشتکار مدیران استان مشهود است. 

 وی بیان کرد: عملکردها نشان می‌دهد تیم اقتصادی خراسان جنوبی همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند برای اینکه شاخص‌های عملکردی استان رشد داشته باشد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: بابت تلاش‌های انجام شده، سلام و خدا قوت ما را به مدیران زیرمجموعه و کارکنان استان برسانید، انشاالله در فرصت دیگری با همه خانواده اقتصاد و دارایی در خراسان جنوبی مستقیم صحبت خواهیم کرد. 

خاندوزی بیان کرد: عملکرد سال ۱۴۰۱ سرلوحه ارزیابی‌های وزارت است تا بدانیم به لحاظ مدیریتی کدامیک از استان‌ها بهتر عمل می‌کنند. 

وی خطاب به مدیران دستگاه‌های تابعه گفت: در جایی که به نقطه‌ای می‌رسید که نیاز به مذاکره در رأس دستگاه‌ها یا وزارتخانه‌ها است موارد را در جلسات شورای هماهنگی مدیران تابعه مطرح و مشکلات را به شکل ویژه‌ای به ما برسانید. 

خاندوزی با بیان اینکه مسائلی وجود دارد که از سفر قبلی رئیس جمهور تا کنون همچنان گره آن باز نشده است، ادامه داد: به هر حال ابزار حل و فصل این مشکلات در میز هیئت دولت است لذا درخواست داریم این موارد را مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان به شکل ویژه برای بنده ارسال کند چرا که حل این موارد اثر مثبت بر جامعه می‌گذارد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: نمونه این مشکلات که امروز در حاشیه جلسه دیدار با فعالان اقتصادی خراسان جنوبی مطرح شد مشکل اتحادیه مرزنشینان استان بود که از سال ۹۵ لاینحل باقی مانده است و باید آن را پیگیری کنیم. 

وی در خصوص مسئله مطرح شده از سوی مدیران استان در خصوص عدم انتقال پرونده‌های مالیاتی معادن به استان محل فعالیت هم گفت: سازمان امور مالیاتی ظرف ۱۰ روز آینده این موضوع را تعیین تکلیف کند و انشاالله خبرهای خوشی برای خراسان جنوبی در این حوزه داشته باشیم. 

خاندوزی خاطرنشان کرد: امیدوارم با همتی که دارید شاهد این باشیم شاخص‌های عملکردی این استان بهتر از قبل رشد پیدا کند و به عنوان استان نمونه، خراسان جنوبی را در صدر دستگاه‌ها وزارت معرفی کنیم.

وی در ادامه سفر خود به خراسان جنوبی از مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان بازدید کرد. در این بازدید اطلاعاتی از اطلس سرمایه گذاری خراسان جنوبی از سوی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ارائه شد.

مرتضی ذاکریان، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی اظهار کرد: تا کنون در تهیه اطلس سرمایه گذاری استان ۵۱ لایه اطلاعاتی از دستگاه‌های ذیربط استان اخذ، پردازش و لحاظ شده و در حال بروز رسانی است.

وی با بیان اینکه تا کنون یک میلیون و ۴۸۵ هکتار اراضی مستعد سرمایه گذاری در استان شناسایی شده است، گفت: در تدوین اطلس سرمایه گذاری استان مدل بومی پویا با قابلیت تولید لکه جدید، به منظور بروز رسانی و تغییر لایه‌های اطلاعاتی طراحی و پیش بینی شده و امکان انتخاب اراضی مطلوب توسط سرمایه گذار با شرایط و مؤلفه‌های مدنظر پروژه سرمایه گذاری وجود دارد.

ذاکریان بیان کرد: از محل اعتبارات پژوهشی استان مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان برای تکمیل این اطلس و راه اندازی سامانه تحت وب آن اختصاص یافته است.