وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعت حمل و نقل را نمی توان سنتی اداره کرد و باید به فناوری متصل شویم تا مشکلات برطرف شود.

به گزارش مرور نیوز، وزیر راه و شهرسازی در روز افتتاحیه نمایشگاه حمل و نقل اظهار داشت: حمل و نقل یک صنعت مهم در همه جهان است که باید به آن دقیق پرداخت شود و مشکلات این صنعت باید بخش به بخش حل شود و این وظیفه وزارت راه و شهرسازی است.

وی در ادامه بیان کرد: جهت گیری جدید وزارت راه و شهرسازی به عنوان یک کنشگر مهم و اساسی ما با این صنعت رد دو جنبه مواجه هستیم این صنعت دو ویژگی‌مهم باید داشته باشد.

مهرداد بذرپاش در ادامه اظهار داشت: در بخش صنایع هوایی، زمینی همه به دنبال فناوری شدن این صنعت است که هرچه ما بیشتر فاصله گرفتیم‌از فناوری از دنیا عقب افتاده ایم و نتوانستیم جوابگوی مردم باشیم. وقتی با یک صنعت فناوران مواجه باشیم یعنی این صنعت به دنبال اخذ فناوری است و ما نمی‌توانیم با روش‌های سنتی نمی‌توانیم با دنیا همسو باشیم. ما برای فناور اداره شدن باید چه کاری انجام دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: نمایشگاه نشان می‌دهد که ما در کجای بخش حمل و نقل هستیم و چقدر با جهان فاصله داریم و به دنبال این باشیم که مرز دانش و فناوری را با چه پلنی حل کنیم مگر می‌شود که در یک اتاق دربسته مشکل و حل کرد در مشارکت است که می‌توان مشکلات را حل کرد اشتراکات است که مشکلات را حل می‌کند و پیشرفت در بخش‌های مختلف ایجاد خواهد شد.

وزیر راه درباره دانش بنیان‌ها گفت: وزارت راه و شهرسازی به دنبال همکاری با جوانان و دانش بنیان هستند که فعال و نترس هستند و به دنبال محافظه کاری نیست شاید در عمل نتوانیم محقق کنیم اما دنبال این هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: ویژگی دوم حمل و نقل به دنبال متری مداری هست یعنی مردم مداری که به دنبال خدمت با مردم هستیم و کوچک‌ترین ناراحتی مردم را می‌بینیم و به دنبال مردم پایه بودن صنعت حمل و نقل هستیم و به دنبال مردم‌پایه تر شدن این صنعت هستیم.

دو ویژگی این صنعت فناوری اداره شدن و دو مردم‌پایه بودن است که همواره پای کار بودن تازه دانش بنیان رویش پیدا می‌کند این یک جریان است و ادامه خواهد داشت.

وی در پایان بیان کرد: این رویداد می‌تواند به سمت فناوران تر شدن و مردم‌پایه تر شدن حرکت کند.