رئیس شیفت مرکز راهبری کنترل گازکشوربا اشاره به ورودجبهه هوای سردبه کشوردرهفته آینده گفت:باتوجه به کاهش دمای هواپیش بینی می‌کنیم حدودصدمیلیون مترمکعب افزایش مصرف گازراداشته باشیم.

به گزارش مرور نیوز، رئیس شیفت مرکز راهبری کنترل گاز کشور گفت: با توجه به اینکه هفته آینده یک جبهه هوای سردی وارد کشور می‌شود و کاهش دمای قابل ملاحظه‌ای را داریم و پیش بینی می‌کنیم حدود صد میلیون متر مکعب افزایش مصرف گاز را داشته باشیم و این کار را سخت می‌کند.

آقای ایزدی گفت: از مردم می‌خواهیم با صرفه جویی در مصرف گاز، کمک کنند تا از این شرایط سخت عبور کنیم و مشکلی برای هیچکدام از مصرف کنندگان و در سرشاخه‌ها و نقاط انتهایی شبکه نیفتد.

آقای ایزدی بخش در ارتباط با رسانه ملی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده حدود ۵۹۰ میلیون مترمکعب ثبت شده و اگر بخواهیم مقایسه کنیم پنج شنبه هفته گذشته مصرف حدود ۵۵۸ میلیون مترمکعب بوده که افزایش ۶ درصدی نسبت به هفته گذشته را نشان می‌دهد و اگر بخواهیم با سال قبل مقایسه کنیم حدود ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: دیتاهایی که از همه پالایشگاه‌ها تولید می‌شود در این مرکز جمع آوری و پردازش می‌شود، عمده تولید گاز در نیمه جنوبی کشور است و حدود ۷۰ درصد گاز در پالایشگاه عسلویه تولید می‌شود و در کنار آن پایشگاه پارسیان و کنگان را داریم و دو تا از پالایشگاه‌های دیگر که در شمال شرق کشور یعنی پالایشگاه خانگیران و در غرب کشور نیز پالایشگاه ایلام را داریم و تمامی دیتاهای این پالایشگاه‌ها جمع آوری و پردازش می‌شود.