مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی گفت: همزمان با انجام عملیات برف روبی باند فرودگاه مشهد برای نشست وبرخاست پروازها آماده و پروازها برقرار شد.

به گزارش مرور نیوز، علی اصغر باریکانی مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی گفت: از ساعت ۱۱:۳۰ دقیقه امروز با همکاری تیم ۱۴ نفره و انجام عملیات بازگشایی باند فرودگاه و برف روبی باند فرودگاه مشهد بازگشایی و پرواز‌های مشهد برقرار شد.

به گفته مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی، با توجه به بسته شدن باند فرودگاه مشهد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل به علت بارش سنگین برف وکولاک و در راستای افزایش ایمنی پرواز از روز گذشته پرواز‌های فرودگاه مشهد لغو شده بود و همین امر باعث شده که پرواز‌های خارجی از جمله به بغداد هم لغو شود که خوشبختانه از دقایقی قبل بازگشایی شد.

او می‌گوید:  با توجه به برودت هوا و کولاک و کاهش دید افقی خلبان در این مسیر امکان انجام پرواز‌ها نباشد، اما اکنون باند فرودگاه مشهد آماده نشست و برخاست پرواز‌ها است.

گفتنی است به دنبال بارش برف و کاهش شدید دما در فرودگاه مشهد و یخ‌زدگی سطوح پروازی، از ساعت ۱۹ روز گذشته، تعداد ۵۷ پرواز شامل ۲۴ پرواز خروجی داخلی، ۲۳ پرواز ورودی داخلی، چهار پرواز ورودی خارجی و شش پرواز خروجی خارجی تا ساعت ۸:۳۰ امروز باطل شده است.