وزیر نفت گفت: با قطعی گاز از روز گذشته نفت سفید و کپسول گاز مایع توزیع شد وهمچنین نزدیک به ۱۷ هزار بخاری برقی و نفتی از سوی شرکت ملی گاز تدارک دیده شده و امروز توزیع می شود.

به گزارش مرور نیوز، جواد اوجی، وزیر نفت گفت: طی سفری که به خراسان رضوی داشته‌ایم از بدو ورود به استان جلسه‌ای با استاندار محترم خراسان رضوی آقای نظری داشته‌ایم و روند گاز رسانی در جنوب خراسان رضوی که روز گذشته برخی از شهرستان‌ها را دچار مشکل کرده بود را دنبال کردیم و الحمدلله در این لحظه که با شما و هموطنان صحبت می‌کنم خوشبختانه شبکه گاز در سراسر کشور پایدار است و تنها شهرستان تربت جام که نزدیک به ۱۷ هزار مشترک ما از نعمت گاز بی بهره شدند از روز گذشته تا کنون همکاران در شرکت ملی گاز و شرکت پالایش و پخش تمام توان خود را به کار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: نزدیک به ۳۶ هزار و ۳۶۵ هزار روستا بالغ بر ۱۲۲۴ شهر در کشور داریم که گستره شبکه گاز رسانی ما نزدیک به ۴۸۰ هزار کیلومتر است که شبکه گاز رسانی بی نظیری در دنیا است.

وزیر نفت خاطر نشان کرد: خوشبختانه در چند روز اخیر با توجه به سرمای شدید که در کشور وجود داشت این مساله مدیریت شد و در حال حاضر تنها تربت جام مشکل گاز دارد که با حضور استاندار و فرماندار این شهر پیگیر این مساله هستیم همچنین از روز گذشته که قطعی گاز اتفاق افتاد، خوشبختانه نفت سفید و کپسول گاز توزیع شد وهمچنین نزدیک به ۱۷ هزار بخاری برقی و نفتی از سوی شرکت ملی گاز تدارک دیده شده است و امروز توزیع می‌شود و قول داده‌ایم خط تقویت انقال از فریمان یا مشهد برای این کشور در نظر گرفته شود تا سال آینده با مشکل مواجه نشویم. در تهران با بهینه مصرف کردن روزانه ۴ تا ۵ میلیون گاز صرفه جوییی شده است و در خراسان رضوی ۲ میلیون متر مکعب صرفه جویی شده است.