به گفته مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، بارش برف و یخ‌زدگی تا به این لحظه مانع فعالیت فرودگاه‌های کشور نشده است، اما در صورت تغییرات جوی و کاهش دید احتمال لغو یا تاخیر پرواز وجود دارد و از این رو مسافران از طریق تماس با سامانه ۱۹۹ در جریان جزئیات آخرین وضعیت فرودگاه‌ها قرار بگیرند.

به گزارش مرور نیوز، در پی بارش برف و احتمال لغو یا تأخیر در پروازها،  حمیدرضا سیدی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از فرودگاه مهرآباد بازدید کرد و در جریان آمادگی عوامل فرودگاهی در مقابله با شرایط جوی حاکم قرار گرفت.

او با بیان اینکه برف و شرایط جوی مانع فعالیت فرودگاه‌ها نشده است، گفت: در حال حاضر پروازهای فرودگاه مهرآباد بدون وقفه در جریان است اما ضروری‌است مسافران پیش از عزیمت با شماره ۱۹۹ تماس همچنین مسافرانی که در روزهای آینده سفر هوایی در پیش دارند، از طریق تماس با سامانه ۱۹۹ و نیز مراجعه به سایت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در جریان جزئیات آخرین وضعیت فرودگاه‌ها قرار بگیرند.

 معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بارش برف و یخ‌زدگی تا به این لحظه مانع فعالیت فرودگاه‌های کشور نشده است؛  با تلاش مجاهدانه همکاران فرودگاهی، تمامی فرودگاه‌های کشور عملیاتی هستند و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۷۶ پرواز داخلی و بین‌المللی انجام شده است.

سیدی در خصوص ایجاد تأخیر احتمالی در برخی پروازها، گفت: با توجه به شرایط جوی ناپایدار و لزوم رعایت ایمنی هوانوردی و حفظ سلامت مسافران ممکن است در برخی نقاط به‌دلیل کاهش دید ناشی از مه، پروازها دچار تاخیر یا لغو شوند با این وجود فرودگاه‌ها عملیاتی و باز هستند.

به گزارش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، وی با اشاره به وجود دستگاه های کمک ناوبری پیشرفته در برخی فرودگاه‌های کشور نیز خاطرنشان کرد: دید لازم برای خلبان ۵۰۰۰ متر است که به واسطه دستگاه‌های کمک ناوبری موجود تا ۸۰۰ متر نیز امکان نشست و برخاست در فرودگاه‌های دارای این دستگاه‌ها فراهم است.  

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها گفت: درحال حاضر هیچ مشکلی در فرودگاه‌ها وجود ندارد اما در صورت تغییرات جوی و کاهش دید احتمال لغو یا تاخیر پرواز وجود دارد که اطلاع‌رسانی این موضوع برعهده شرکت‌های هواپیمایی است.