رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش قیمت ۱۰ تا ۱۵ درصدی برخی از شرکت‌های لوازم خانگی خبر داد و گفت که پیگیری‌ها نشان می‌دهد مجوزی برای این افزایش قیمت صادر نشده است.

به گزارش مرور نیوز، اکبر پازوکی اظهار کرد: شش یا هفت شرکت قیمت محصولات خود را بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند، اما بقیه شرکت‌ها هنوز قیمت‌ها را افزایش نداده‌اند و منتظر صدور مجوز افزایش قیمت از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هستند.

وی در پاسخ به اینکه آیا قیمت‌ها با مجوز سازمان حمایت بالا رفته؟ گفت: پیگیری از سازمان حمایت و صمت نشان می‌دهد که مجوزی برای افزایش قیمت صادر نشده است. بنابراین فروشندگان هم منتظر هستند ببینند تکلیف چه می‌شود.  

پازوکی با بیان اینکه سازمان حمایت باید به مردم و اتحادیه اعلام کند که مجوزی برای افزایش قیمت صادر کرده یا خیر تصریح کرد: مبنای گران‌فروشی در اتحادیه لیست سه ستونه سامانه ۱۲۴ است، اما الآن که حداقل شش کارخانه قیمت‌ها را افزایش دادند و بقیه هم منتظر مجوز هستند، تکلیف مشخص نیست.

این در حالی است که اخیرا امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود که از تیرماه تاکنون مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی صادر نشده و در حال حاضر نیز مواد اولیه این صنعت افزایش نیافته است. بیشتر صنایع تولیدکننده لوازم خانگی، لوازم خط تولیدشان را برای پنج ماه آینده با نرخ ارز قبلی خریدند و بنابراین نیازی به افزایش قیمت وجود ندارد. اما اگر تولیدکننده‌ای افزایش هزینه داشته باشد، طبق روال قبل می‌تواند آن را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارائه کند تا مورد بررسی قرار گیرد.

گفتنی است اواخر خرداد امسال سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) از صدور مجوز افزایش ۱۵ درصدی قیمت برای تلویزیون و ۱۰ درصدی برای یخچال، یخچال فریزر و ماشین لباسشویی و ظرفشویی خبر داده بود که از اول تیر اجرایی شد.