مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران با اشاره به سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور گفت: طی ۹ ماه سال جاری ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر سوخت به نیروگاه‌های کشور انتقال داده شده است.

به گزارش مرور نیوز، ارسلان رحیمی با اشاره به روند سوخت‌رسانی به نیروگاه‌های کشور تصریح کرد: درحال حاضر نیروگاه‌های متصل به شبکه خطوط لوله طبق برنامه تعریف شده سوخت مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: با کاهش شدید دما و  باتوجه به ناترازی گاز و نیاز مبرم نیروگاه‌ها برای تامین خوراک، این امر  با ارسال سوخت مایع به عنوان سوخت جایگزین به نیروگاه‌ها از بستر شبکه خطوط لوله  در حال انجام است.

رحیمی با اشاره به سهم ۶۰ درصدی شبکه خطوط لوله در روند انتقال سوخت و فرآورده‌های نفتی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه، دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه‌های کشور از طریق خطوط لوله انتقال نفت تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۹ نیروگاه کشور به شبکه خطوط لوله متصل هستند، بیان کرد: باتوجه به نقشی که این مجموعه در بهینه‌سازی مصرف انرژی و صرفه‌جویی در سوخت دارد، اتصال ۹ نیروگاه دیگر به به این شبکه در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته رحیمی، این امر مستلزم تامین حدود ۵۹۰ میلیارد تومان اعتبار است که  درصدد هستیم  بر اساس اعتبارات محقق شده ‌و اولویت بندی های انجام شده این برنامه عملیاتی شود.

به گفته وی در راستای اجرای این برنامه، آذرماه سال جاری نیروگاه شهید سلیمی نکا به شبکه خطوط متصل شده است.