وزیر رفاه گفت: در بودجه سال ۱۴۰۲ منابع خوبی برای کمک به رفع ناترازی منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته شده که امید داریم با همراهی مجلس نهایی شود.

به گزارش مرور نیوز، سیدصولت مرتضوی، در گردهمایی نظارت ستادی رئیس‌جمهور بر وزارت کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: هدف‌گذاری این نشست عمل به فرمان جهاد تبیین مقام معظم رهبری و ایجاد تحول در عرصه اشتغال و اقتصاد کشور است.

وی انجام نظارت‌های ستادی ریاست‌جمهوری را گامی مهم در تکمیل سفرهای استانی برای چاره‌جویی مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: پایش مداوم عملکرد مدیران، یک فرآیند جدی نظارتی در دولت سیزدهم است که همواره مورد تأکید بوده است.

مرتضوی افزود: در دولت سیزدهم همسو با اسناد بالادستی نظام اسلامی، اقدامات گسترده‌ای در عرصه‌های رفاه اجتماعی، اشتغال و توسعه اقتصاد مردمی انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت حکمرانی بازار کار در تحقق ایجاد یک میلیون شغل اظهار کرد: در این راستا با بسیج همه کنشگران عرصه‌های تولید و اثرگذاران اقتصاد کشور تلاش می‌کنیم بیکاری جوانان را کاهش دهیم. نظارت میدانی بر ایجاد اشتغال، ایجاد پایگاه اطلاعات شغلی، کاهش زمان صدور مجوزها، توسعه آموزش‌های مهارتی و فنی‌وحرفه‌ای در قالب زیست‌بوم ملی اشتغال از ابتدای شروع به کار دولت مردمی انجام شده است.

وزیر کار و رفاه اجتماعی کمک به رفع فقر مطلق را از مهم‌ترین راهبردهای وزارت رفاه عنوان کرد و گفت: ارتقای وضعیت معیشتی دهک‌های پایین جامعه با رویکرد توانمندسازی و راه‌اندازی شبکه ملی اعتبار و کالابرگ با این هدف پیاده‌سازی شده است.

وی گفت: در ارتقای رفاه اجتماعی توجه ویژه‌ای به سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی وجود دارد و در ارائه برنامه هفتم توسعه نیز سرفصل‌های مهمی به این حوزه اختصاص داده خواهد شد.

وزیر رفاه، پرداخت بدهی تاریخی تأمین اجتماعی به نظام بانکی را نیز از دستاوردهای بزرگ دولت مردمی سیزدهم عنوان کرد و افزود: در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز منابع خوبی برای کمک به رفع ناترازی منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته شده است که امید داریم با همراهی مجلس نهایی شود.

مرتضوی گفت: برای اولین بار در بودجه اعتبارات تبصره ۱۸ به صورت جامع در راستای توسعه مناطق مختلف کشور مورد بازنگری قرار گرفته است.

وی تأکید کرد: در دوره کنونی همه بسترهای لازم برای تحقق سیاست‌ها و چشم‌انداز تعریف شده در توسعه اشتغال، کاهش فقر، ارتقای بهره‌وری صندوق‌های بازنشستگی و امیدآفرینی در دولت و حاکمیت تعریف شده و نیازمند کار جهادی است.

مرتضوی به اهمیت افزایش سهم تعاون در اقتصاد اشاره و تأکید کرد: تعاونی‌ها می‌توانند در تحقق وعده ساخت یک میلیون مسکن، دولت مردمی سیزدهم را یاری کنند.