شرکت پشتیبانی امور دام از توزیع بیش از سه‌ونیم میلیون ‌تن نهاده‌ مورد نیاز صنعت دام و طیور کشور از اول سال تاکنون خبر داد که در مقایسه با مدت مشابه سال‌ قبل، کاهشی نداشته است.

به گزارش مررو نیوز، شرکت پشتیبانی امور دام با رد گروگانگیری نهاده دام اعلام کرد: این شرکت به‌عنوان مباشر وزارت جهاد کشاورزی، مکلف به تأمین نهاده‌ها و محصولات دام و طیور جهت ذخایر راهبردی و تنظیم‌ بازار است که در سال‌ 1401 در تأمین نهاده براساس دستورات و مجوز‌های مسئولان ذی‌ربط، تمامی تعهدات خود را انجام داده است و محموله‌های موجود در انبار بنادر استان‌ها و تهاتر وجه‌ کالا با تولیدکنندگان نمایانگر این واقعیت است.

شایان ذکر است از ابتدای سال تاکنون بیش از 3.5 میلیون تن نهاده مورد نیاز صنعت دام و طیور در کشور توزیع شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هیچ‌گونه کاهشی نداشته است.

همچنین میزان بارگذاری در سامانه بازارگاه در زمان حاضر بیش از نیاز تولیدکنندگان است، به‌نحوی که این افزایش عرضه موجب کاهش قیمت نهاده‌هایی چون ذرت و جو از سوی واردکنندگان این نهاده در این سامانه شده‌ است.

در زمان حاضر حدود 30 هزار تن نهاده از مبادی جنوبی کشور در سطح واحد‌های تولیدی توزیع می‌شود و ظرفیت ذخایر و انبار‌های شرکت پشتیبانی امور دام کشور به‌صورت 100 درصد تکمیل شده است.