‌وزیر اقتصاد از پیش‌بینی رشد اقتصادی ۲.۵ درصدی ایران در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در جمع فعالان اقتصادی بابل حضور یافت و از نزدیک با مشکلات تولید کنندگان آشنا شد.

وزیر اقتصاد و دارایی در این نشست با بیان اینکه رشد اقتصادی سال آینده برای بسیاری از کشورهای دنیا 1.7 دهم درصد پیش‌بینی شده و برای ایران 2.5 درصد اعلام شده است؛ از برنامه‌ریزی اقتصادی دولت برای سال 1402خبر داد و اظهار داشت: مازندران با تولید برنج و مرکبات سهم عمده‌ای در تولید دارد و همه مشکلات فعالان اقتصادی را قبول دارم‌.

وی با اشاره به رشد فعالیت‌های صادراتی با وجود تحریم‌ها در کشور عنوان کرد: شاهد رشد صادرات محصولات غیرنفتی بوده‌ایم؛ آمار صادراتی امسال بیشتر از سال‌های گذشته بوده است‌.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه شیب نمودار بیکاری در حال کاهش است، تصریح کرد:  فعالیت‌های زیادی در حوزه اشتغالزایی صورت گرفته است‌.

خاندوزی به افزایش حجم سرمایه‌گذاری در 44 سال گذشته در مازندران اشاره ‌کرد و گفت: مشکلات صدور مجوزهای کسب و کار در یکسال گذشته برطرف شده است‌.

وزیر اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه نرخ مالیات از 25 درصد به 20 درصد رسید و برای سال آینده نیز نرخ سود کاهش می‌یابد؛ از حمایت همه‌جانبه دولت از کشاورزان خبر داد‌ و افزود: قیمت محصولات کشاورزی باید برای تولید‌کننده‌, مصرف‌کننده و  کشاورزان به صرفه شود لذا سیاست‌گذاری در اقتصاد هنر بده و بستان بوده و بسیاری از دشواری‌ها با حمایت دولت و مجلس باید برطرف شود.

وی به رشد تقاضای واحدهای تولیدی برای دریافت تسهیلات در شرایط تورمی اشاره کرد و اظهار داشت: پرداخت تسهیلات بیش از اندازه تورم‌زا خواهد بود.

خاندروزی خواستار رقابتی شدن تولید محصولات شد و ادامه داد: نیازمند سیاست‌گذاری در زمینه تولید محصولات واحدهای تولیدی هستیم‌.

وی با تاکید بر حمایت دولت سیزدهم از سرمایه‌گذاران، از حل و فصل برخی مشکلات فعالان تولیدی خبر داد.

در این جلسه فعالان اقتصادی با طرح مشکلات خود خواهان کاهش سیاست انقباضی بانک‌ها و حمایت از واحدهای تولیدی شدند.