سخنگوی شرکت ملی گاز گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز به بیش از ۶۵۱ میلیون متر مکعب در کشور رسیده است.

به گزارش مرور نیوز، عباس اعظمی درباره آخرین وضعیت مصرف گاز در کشور، گفت: ۷۵ درصد از مصرف گاز مربوط به بخش خانگی، تجاری و صنایع عمده است.

به گفته او، اکنون مصرف گاز عدد بالایی دارد و برای اینکه خدمتگزاران بتوانند گاز را تامین کنند و همواره شاهد پایداری باشیم، رعایت الگو مصرف بسیار کمک رسان است.

اعظمی با اشاره به استان‌هایی که بیشترین میزان مصرف گاز را دارند، گفت: در شرایط کنونی استان های تهران با ۱۱۷ میلیون مترمکعب، خراسان رضوی ۵۸ میلیون مترمکعب، اصفهان ۴۵ میلیون مترمکعب و مازندران  ۴۳ میلیون مترمکعب بیشترین مصرف گاز را دارند.

سخنگوی شرکت ملی گاز در خصوص احتمال افت فشار یا قطع گاز در کشور گفت: قطع گاز به هیچ عنوان اتفاق نخواهد افتاد، اما باید توجه داشت که این سامانه طی روز‌های آینده  در کشور فعال بوده و حفظ پایداری مستلزم مدیریت شدت مصرف انرژی است.

اعظمی با بیان اینکه تمام بخش‌های تولید، پالایش، انتقال و همچنین توزیع از طریق شبکه با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت هستند، گفت: در شرایط کنونی تاسیسات به طور شبانه روزی در مدار هستند، اما در بخش مصرف صرفه‌جویی و مدیریتی که انجام می‌شود که در حفظ پایداری تامین گاز شهر‌ها بسیار بااهمیت است.