رئیس بنیاد مسکن گفت: عملیات اجرایی خط ۴ مترو تهران در قالب تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و شهرداری تهران به امضا رسید که به موجب آن شاهد آغاز فاز دوم این پروژه خواهیم بود.

به گزارش مرو نیوز، اکبر نیکزاد رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در آئین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری تهران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای توسعه شرقی خط ۴ متروی تهران با اعلام اینکه تا پایان سال عملیات اجرایی ایستگاه پروانه را تمام کرده و تحویل شهرداری تهران خواهیم داد افزود: عملیات اجرایی ادامه خط ۴ با قراردادی به مبلغ ۴هزار و۵۰۰ میلیارد تومان ظرف ۲۴ ماه آینده انجام خواهد شد.

او گفت: قدمت همکاری بنیاد مسکن با شهرداری تهران در ساخت مترو به ۱۵ سال رسیده است.

براساس این گزارش  به موجب تفاهم‌ نامه‌ فاز دوم پروژه مسیر توسعه شرقی خط ۴ از شمال تقاطع بزرگراه‌های شهید سلیمانی و شهید باقری تا میدان رهبر وارد مرحله اجرایی گردید. طولاین مسیر 5 کیلومتر بوده و 5 ایستگاه را شامل خواهد شد.

علیرضا زاکانی نیز در این مراسم، با ابراز خشنودی از انعقاد این تفاهم نامه ضمن تشکر از اقدامات بنیاد مسکن در حوزه های مختلف در نوسازی بافت های فرسوده شهر تهران اظهار داشت: موضوع حمل و نقل موضوعی جدی برای مدیریت شهری است و مدیریت شهری بیشترین بخش اعتبارات سال آینده را به حمل و نقل عمومی اختصاص داده است و قطعا در حوزه حمل و نقل، ستون فقرات مترو خواهد بود .

شایان ذکر است توسعه شرقی خط ۴ یکی از پرتقاضاترین درخواست‌های شهروندان از مدیریت شهری پایتخت طی سال‌های اخیر بوده و پیش بینی شده در افق ۲۰ سال آینده، حدود ۲۵ درصد از کل مسافران خط ۴ مترو مراجعانی باشند که از ایستگاه‌های بخش توسعه شرقی آن استفاده خواهند کرد.