گزارش ها نشان میدهد قاره آسیا تا سال ۲۰۲۵ بیش از نیمی از برق جهان را مصرف خواهد کرد که چین نقش عمده ای در این میزان از مصرف خواهد داشت.

به گزارش مرور نیوز، طبق اعلام آژانس بین‌المللی انرژی، کشور‌های آسیایی تا سال ۲۰۲۵ نیمی از برق جهان را مصرف خواهند کرد و سهم آسیا از مصرف جهانی برق از حدود یک فصل سال ۲۰۰۰ به سرعت در حال افزایش بوده است.

آسیا استفاده خود از منابع برق تجدیدپذیر را افزایش داده، اما هنوز در بسیاری از نقاط به برق زغال‌سنگ وابسته است.

طبق گزارش استاتیستا (Statista)، چین بزرگترین عامل در این تحول است؛ در سال ۲۰۰۰، تنها ۱۰ درصد از انرژی جهان را مصرف می‌کرد، پیش‌بینی می‌شود که این سهم در سال ۲۰۲۵ به ۳۳ درصد برسد.

در حالی که رشد جمعیت چین اکنون معکوس شده است، اما استاندارد زندگی مانند تهویه مطبوع همچنان باعث افزایش تقاضای برق می‌شود.

انتظار می‌رود سایر کشور‌های بزرگ آسیا تا نیمه دوم قرن جاری از نظر جمعیت در حال افزایش باشند، به این معنی که با افزایش تعداد مردم و پیشرفت توسعه این کشورها، تقاضا برای برق بیشتر می‌شود.

باوجود ساخت‌وساز‌های مداوم در نیروگاه‌ها بدون وجود زغال‌سنگ، انتظار می‌رود انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در چین به زودی کاهش داشته باشد البته این در حالی است که در سطح بالایی باقی بماند.