سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار تن گوشت منجمد برزیلی وارد بندر شهید رجایی شده است اما برای تامین گوشت گرم وارداتی محدودیت وجود دارد

به گزارش مرور نیوز، سرپرست دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر ۱۰ هزار تن گوشت منجمد برزیلی وارد بندر شهید رجایی شده است اما برای تامین گوشت گرم وارداتی محدودیت وجود دارد، زیرا از دو کشور پاکستان و روسیه باید این محصول وارد شود و فقط سه کشتارگاه در این کشورها وجود دارند که مورد تایید سیاست‌های دامپزشکی است.

مسعود امراللهی در قرارگاه ملی نظارت و بازرسی بر بازار ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: مشکلی در زمینه تامین کالاهای اساسی وجود ندارد، اما بازار بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود و تقاضا در بازار بالا رفته است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۰ هزار تن گوشت منجمد برزیلی وارد بندر شهید رجایی شده و روزانه حداقل ۳۰۰ تن محصول در حوزه پروتئینی وارد بازار کشور می‌شود. اما برای تامین گوشت گرم وارداتی محدودیت وجود دارد، زیرا از دو کشور پاکستان و روسیه باید این محصول وارد شود و فقط سه کشتارگاه در این کشورها وجود دارند که مورد تایید سیاست‌های دامپزشکی است.

همچنین محمدعلی اسفنانی، معاون پیشگیری سازمان تعزیرات حکومتی در این مراسم گفت: سال‌هاست که در بحث تنظیم بازار درگیر کار هستیم و در حال حاضر نیز چندین قرارگاه زیر نظر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف وجود دارد و نمی‌دانم این تعداد قرارگاه چه نتیجه‌ای در جامعه دارد، بنابراین اگر آسیب‌شناسی در این زمینه صورت بگیرد بهتر است تا اینکه سر قرارگاه ایجاد شود.

وی افزود: امیدوارم نتیجه جلسه بهبود وضعیت موجود باشد، چون احساس می‌کنم این جلسه بیشتر شبیه به همایش است تا قرارگاه زیرا قرارگاه باید مستقر باشد و در یک دوره زمانی محدود یا نامحدود برگزار و تصمیمات آن مرتب رصد شود.

این مقام مسئول با اشاره به لایحه تشکیل سازمان بازرگانی تصریح کرد: از لحاظ حقوقی در مورد تشکیل این سازمان بحث بسیاری وجود دارد، زیرا قرار است این سازمان جایگزین بخش بازرگانی وزارتخانه شود و بر اساس پیش‌نویس قرار است در صورت تشکیل، سازمان حمایت و بخشی از وزارت جهاد کشاورزی بر اساس قانون انتزاع  در این سازمان قرار گیرد. بنابراین وضعیت نگاه به بازار بسیار متفاوت خواهد شد و نمی‌دانیم که  آینده آن چیست.